همزمان با هفتمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام یادواره شهدای افتخارکوچه ها و آبروی محله در مسجد امام حسین علیه السلام شهر سودجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۱۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یادگار سالهای دفاع مقدس و نماینده عالی رییس جمهور در استان،با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا علیه السلام، اصحاب وفادارش، اسارت آل الله و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: از شاخصه های رفتاری شهدا و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی توکل به خدا، تمسک به قرآن و توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  و ولایتمداری محض بود.

سردار غلامعلی حیدری، به محبوبیت سردار مقاومت، شهدا و خانواده معظم آنان اشاره کرد و افزود: اخلاص سردار دلها حاج قاسم عزیز و انسی که با خدا، قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام داشت از او فردی ولایتمدار ساخته بود که ذوب در ولایت شده بود، در زندگیش با شهدا بود و خداوند چنان ایشان را از جایگاهی برخودار کرد که در سفر های ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور های منطقه، سران دولت ها از سردار دلها با کرامت و به عظمت یاد می کنند.

استاندار چهارمحال وبختیاری، با قدر دانی از حضور پر شور و حماسی اقشار مختلف مردم در یادواره شهدا ادامه داد: شهدا و خانواده معظم ایشان هم در برابر مردم و مسئولان از ویژگی های والای برخودار هستند که همگان خود را مدیون شهدا و از خود گذشتگی خانواده معظم آنان می دانند.

یادگار سالهای دفاع مقدس، اظهار داشت: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، خود را سرباز ولایت می دانست، عاشق اسلام ناب، مهین اسلامی، مردم و عاشق شهادت بود و اعلام می کرد ما ملت امام حسینیم، ملت امام حسین علیه السلام درس ولایتمداری و وفاداری را از پرچمدار کربلا حضرت قمربنی هاشم علیه السلام می آموزد، فلذا سردار مقاومت که سردار دلها نام گرفت، باشهادتش مکتب حاج قاسم در جهان شکل گرفت. 

سردار حیدری،با اشاره به توطئه های دشمنان برای مقابله با ملت بزرگ ایران اسلامی گفت: از بدو تولد انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال براندازی نظام بودند و برای رسیدن به اهداف شوم خود، از منافقین در ترور و به شهادت رساندن مردم بی گناه و نا آرام ساختن امنیت کشور، جنگ تحمیلی، تهاجم اقتصادی، تهاجم فرهنگی استفاده کردند و امروز جنگ ترکیبی را در دستور کار دارند، اما به مددالهی در همه عرصه ها شکست خوردند و در این برهه حساس هم بایدبا تقویت بصیرت، ولایتمداری و حرکت در خط شهدا، همچون سدی محکم دشمن را از رسیدن به اهداف شومش ناکام گذاشت، آحاد مردم ولایتمدار بویژه جوانان بصیر با حضور در مساجد و مراسم سوگواری خامس آل عبا به شکل با شکوهتر سالهای گذشته دشمنان را شکست می دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به برگزاری چهارمین یادواره شهدای افتخار کوچه ها و آبروی محله در شهر سودجان اشاره کردو گفت: برگزاری یادواره شهدا یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی است، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، بر ضرورت تبیین و فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه امروز باید در جامعه بسط داده شود همین فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی است زیرا دشمنان از روحیه عاشورایی و شهادت طلبی جوانان ولایتمدار و انقلابی سخت در هراس است.

سردار حیدری،دوران دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: جوانان دیروز با اخلاص و نیت پاک اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران را در تصرف دشمنان باقی بماند،دوران دفاع مقدس، تنها ذخیره آخرت و چراغ راه ماست، اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهداست، اینکه هیچ یک از کشور‌ها جرات حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارند، نتیجه همان خون‌هایی است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن به پای انقلاب اسلامی ریخته شده است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با اشاره به خدمات دولت سیزدهم اظهار داشت: در دولت سیزدهم پنج مصوبه برای توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری به تصویب اعضای هیات دولت رسید که باید تمامی فعالیت‌های آب‌رسانی، عمرانی، جاده، کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به تلاش‌های دشمنان برای ترویج نااُمیدی در جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: در ساخت نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشوری را داریم و انتظار است روند احداث این طرح سرعت بگیرد، همچنین تهیه طرح جامع آب پایدار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و آشامیدنی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

حیدری تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه افزایش زمین‌های چمن استان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که در این طرح از اعتبارات تهاتر نفت بهره‌گیری شد و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در بخش بوم‌گردی‌ها و گردشگری سلامت باید با سرعت پیگیری و اجرایی شود.

وی، با اشاره به وجود ۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اظهار داشت: در مرحله نخست توسعه سطح گلخانه‌های استان‌ در وسعت ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت، همچنین در سفر رییس‌جمهور به با ایران، بودجه هر شهرستان به اندازی یک‌سال بودجه استان است که تحول بزرگی ایجاد می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه آب‌رسانی، جاده‌کشی، تصویب اعتبارات و سایر موارد انجام شده اتفاقی نبوده و با پیگیری، چانه‌زنی و ممارست انجام شده که توفیقات کسب شده نتیجه کار گروهی و جهادی است، همچنین با فعالیت دولت سیزدهم سال گذشته ۱۲ شهر کشور مجوز ماده ۲۳ برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب دریافت کرد که از این تعداد هشت روستا و شهر مربوط به چهارمحال و بختیاری بود.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء،تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،خیر مقدم گویی امام جمعه سودجان و ارائه گزارش کوتاه از اقدامات فرهنگی و عمرانی شهر، قرائت مقاله، مداحی و پرچم ، پرچم حرم مطهرحضرت قمربنی هاشم علیه السلام، از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

در این مراسم با شکوه که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر و جمعی از مسئولان، استاندار چهارمحال و بختیاری را همراهی می کردند، از خانواده معظم شهدا تجلیل شد و با پخت ۱۱۰۰ پرس غذای نذری از شرکت کنندگان در این محفل معنوی پذیرایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار