خبرهای داغ:
ساعی در گفتگو با بسیج:

جامعه ما به کار فرهنگی نیاز دارد

همدان-یکی از فعالان فرهنگی با بیان اینکه جامعه ما به کار فرهنگی نیاز دارد، گفت: عمده فعالیت‌های ما در اعیاد و عزاداری‌ها در مسجد و مناسبت‌های ملی است.
کد خبر: ۹۵۳۱۰۸۳
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرحناز ساعی متولد سال ۵۷ و فرمانده پایگاه حدیث از توابع حوزه حضرت خدیجه(س)، مسئول مهدویت مسجد سیدالشهداء (ع) است که به همت بسیجیان تاکنون کارهای فرهنگی فراوانی در کنار جوانان پرشور مسجد به سرانجام رسانیده است.

وی در این خصوص به خبرنگار بسیج گفت: فعالیت‌های خود را از سال ۹۲ شروع کردیم و عمده فعالیت‌های ما در اعیاد و عزاداری‌ها در مسجد و مناسبت‌های ملی است که در برنامه‌ها حدود یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت حضور می‌یابند.

این فعال فرهنگی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این پایگاه عنوان کرد: اجرای برنامه روز دختر، هفته حجاب و عفاف، تهیه بروشور، مراسم شیرخوارگان حسینی، دوخت لباس و مقنعه در روز شهادت حضرت رقیه(س) و اهداء به دختران ۳ تا ۱۰ سال، برگزاری برنامه‌های سه شنبه‌های مهدوی در مدارس، تهیه گل‌های نرگس در نیمه شعبان و تقدیر از عروس و دامادها، تهیه جهیزیه، ذبح قربانی در مناسبت‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های معیشتی در مناسبت‌ها، دوخت ماسک در دوران کرونا، تشویق برای جمع آوری بازیافت و فروش آنها، برگزاری دعای ندبه در هر جمعه، نصب پرچم در سردرب خانه‌ها در مناسبت‌های مختلف و... از دیگر برنامه‌ها در سطح پایگاه است.

ساعی ادامه داد: تهیه سیسمونی و جهیزیه طی سال، معرفی زوج‌های جوان در بحث ازدواج، برگزاری کلاس‌های جوانه‌های صالحین و حلقات صالحین، کلاس‌های آموزشی و هنری، کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها، مسابقات ورزشی و قرآنی در ماه مبارک رمضان، اردوهای تفریحی، برپایی سفره کریمانه امام حسن(ع)، پخت آش ۲ هزار نفری نیز از برنامه‌هایی است که با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به علاقه‌اش به انجام کارهای فرهنگی بیان کرد: جامعه ما به کار فرهنگی نیاز دارد؛ دختران نوجوان و جوانی را داشتیم که در خصوص اخلاق و رفتارشان دغدغه داشتم به همین منظور بسته‌هایی تهیه و به آنها اهداء شد و این کار بسیار تاثیرگذار بود.

این فعال فرهنگی گفت: کارهای فرهنگی بیشتر به صورت خودجوش انجام می‌شود و فقط از سوی بسیج بود که حمایت شدم، همچنین بیشتر کمک‌های مردمی و یا از طریق دوستان در گروه مهدوی بود.

وی با بیان اینکه بیشتر خواهران مهدوی، بسیجی و مسئولین همراه هستند برای برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم، ابراز کرد: در کنار خود جوانان را تشویق می‌کنیم، جوانان پای کار هستند، کارهای فرهنگی زیادی انجام می‌دهیم، برای عید غدیر نوجوانان مسجد سیدالشهداء خودجوش آمدند و کارهای فرهنگی خوبی انجام دادند و اکثرا کارها به نیابت سلامتی امام زمان(عج) برگزار شد.

ساعی با اشاره به اینکه کسی در انجام کارهای فرهنگی مانع نشده و روزبه روز کارها بهتر انجام می‌شود، عنوان کرد: ما از ابتدا از کارهای کوچک با تعداد ۲۰ نفر شروع کردیم اما اکنون با یک هزار نفر کارهای فرهنگی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار