زنجان _ مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان از راهیابی دو تیم از استان به مرحله نهایی(کشوری)لیگ علمی بین المللی پایا خبر داد و گفت:آزمون مرحله نهایی شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۷۸۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

راهیابی دو تیم از استان زنجان به مرحله نهایی لیگ علمی بین المللی پایا

هادی توفیقی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ از راهیابی دو تیم از استان زنجان به مرحله نهایی (کشوری) لیگ علمی بین المللی پایا خبر داد و اظهار داشت: لیگ علمی بین المللی پایا بزرگترین مسابقه گروهی کشور و جهان اسلام است که با همکاری بسیج دانش آموزی و مرکز دانش پژوهان فردا (خانه ریاضی) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:این مسابقات با هدف ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل و ترویج روحیه‌ی پژوهشی و پرسشگری، هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش و طراحی لیگ‌های پژوهشی و کارآفرینی برگزار می‌شود.

توفیقی در تشریح این مسابقات بیان داشت: تیم‌های شرکت کننده در آزمون گروه‌های پنج نفره در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و ابتدایی رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، کارآفرینی، پژوهشی، کامپیوتر و نرم افزار و علوم پایه در سه دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به رقابت میپردازند.

وی با بیان اینکه مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا در اردیبهشت ماه در هفت رشته برگزار شد، عنوان کرد: در دوره مقدماتی ۲۰۸ تیم حضور داشتند که ۸۵ تیم به مرحله‌ی نیم نهایی راه یافتند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان با اشاره به اینکه دوره نیمه نهایی در تیر ماه سال جاری در ۱۲ حوزه امتحانی برگزار شد، گفت:در این مرحله دو تیم در رشته علوم پایه به مرحله نهایی لیگ علمی بین المللی پایا راه یافتند و دو تیم برگزیده استان زنجان به ترتیب رتبه ۲ و۴ کشوری را کسب کردند.

وی در پایان گفت:آزمون مرحله نهایی شهریور ماه سال جاری برگزار و دو تیم منتخب برای رقابت به تهران اعزام میشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار