حجت الاسلام زارع: دشمن می‌خواهد در مورد حجاب و فساد در جامعه قبح زدایی کند، خواهران نباید اجازه دهند این برنامه دشمن که متأسفانه تا حدودی هم تأثیر داشته به طور کامل عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۶۰
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، حجت الاسلام زارع در جمع بانوان عاشورایی گفت: ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام فرصت مناسبی است که محکی بزنیم که اگر ما در ایام منتهی به عاشورا بودیم مثل مادر وهب و همسر زهیر فرزند و همسر خود را برای یاری امام همراه می‌کردیم یا خدای ناکرده مثل زنان کوفی مانع کمک مردان خود به مسلم و امام حسین می‌شدیم.

اگر بخواهیم در یاری امام موفق شویم اول باید دشمن را بشناسیم و برنامه دشمن را بدانیم تا بتوانیم رسالت خود را پیدا کنیم و در راستای مقابله با آن توطئه‌ها برنامه ریزی کنیم.
برای شناخت توطئه دشمن راه ساده آن است که گوشمان به دهان، ولی زمان باشد و مطیع دستورات ایشان باشیم چرا که ویژگی بارز حضرت زینب سلام الله علی‌ها هم اطاعت بی، چون و چرا از امام زمان خودش بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از توصیه‌های حضرت آقا در مورد برنامه‌های دشمن بحث قبح زدایی هست. دشمن می‌خواهد در مورد حجاب و فساد در جامعه قبح زدایی کند. خواهران نباید اجازه دهند این برنامه دشمن که متأسفانه تا حدودی هم تأثیر داشته به طور کامل عملیاتی شود.
تکلیف شما برای مقابله با برنامه دشمن امر به معروف و نهی از منکر است.
اگر در خیابان یک زنی که با پوشش نامتعارف قدم می‌زند چند نفر به او تذکر دهند متوجه می‌شود که این شهر جای بی حجابی و قبح زدایی نیست. ولی وقتی کسی به او تذکری ندهد کم کم به جایی می‌رسیم که زنان و دختران خودمان هم رنگ به عفتی می‌گیرند و همرنگ این افراد می‌شوند.
امام حسین علیه‌السلام برای امر به معروف و نهی از منکر همه یاران خود را فدا کرد و زن و فرزندانش به اسارت رفتند. ما که ادعای عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام داریم حاضریم برای این دو واجب چه هزینه‌ای پرداخت کنیم.

حجت الاسلام زارع در جمع بانوان عاشورایی به بحث کاهش جمعیت و فرزند آوری پرداخت و گفت: برنامه دیگری که دشمن به آن دل بسته و منتظر است هر چه زودتر این اتفاق بیفتد مسئله کاهش جمعیت و پیری جمعیت ایران است.
قرآن می‌فرماید: رَبَّنَا هَبۡ لَنَا مِنۡ أَزۡوَجِنَا وَذُرِّیَّـاتِنَا قُرَّةَ أَعۡیُن
طبق این آیه خداوند متعال فرزند را مایه خشنودی و سرور می‌داند.

حضرت آقا در این زمینه می‌فرمایند: مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بار‌ها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی]متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه می‌کند، معلوم می‌شود که خیلی این تأکید‌ها تأثیر زیادی نداشته.
ایشان در طول این سال‌ها بیش از ۴۰ مرتبه به این مسئله مهم تأکید کردند.

آمار‌ها در این زمینه نگران کننده ست:
قرار بود سیاست‌های کنترل جمعیت نرخ باروری را در سال ۱۳۹۰ به ۴ برساند، ولی متأسفانه این آمار خیلی پایین آمد تا جایی که در سال ۱۴۰۱ نرخ باروری حدود ۱.۶ بوده در حالیکه که نرخ باروریِ ۲.۱ خط قرمز است و نباید از این عدد کمتر شود. اگر همین روال پیش رود نرخ رشد جمعیت که الآن حدود ۰/۷ هست به زیر صفر می‌رسد و منفی می‌شود.

سالانه حدود ۱میلیون ۳۰۰ هزار سقط جنین داریم که ۵۳۰ هزار نفر آن عمدی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: باعث تأسف است که کشور‌های اروپایی، آمریکایی، کشور روسیه و رژیم غاصب اسرائیل برای جمعیت خود حرمت قائلند و چقدر برنامه ریزی‌های دقیقی دارند، ولی ما هنوز فکر‌های بعضا بیهوده می‌کنیم.

اگر تا ۴ سال آینده ۱۰ میلیون نفر متولد شوند می‌توانیم از این خطر بزرگ عبور کنیم، ولی اگر به همین روال پیش برویم تا سال ۱۴۳۰ نیمی از جمعیت ایران را افراد میانسال و پیر تشکیل می‌دهند.
جمعیت زیاد عامل رشد اقتصادی ست و کاهش جمعیت بزرگترین تهدید است برای جامعه‌ای که می‌خواهد در مسیر پیشرفت و توسعه قدم بردارد.

وظیفه ما:
۱. فرزند آوری
۲. ترغیب فرزندان به ازدواج و ایجاد زمینه ازدواج آسان برای فرزندان و تشویق آن‌ها به فرزند آوری
قرآن می‌فرماید: وَ لَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ
هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل نرسانید که ما رازق آن‌ها و شما هستیم.
آن خدایی که روزی ما را داده و می‌دهد روزی فرزندان را هم می‌رساند. باید به این آیه ایمان داشته باشیم.

حضرت آقا به یکی از بزرگواران فرموده بودند به کسانی که بنده را قبول دارند بفرمایید تعبدا فرزند بیاورند. منظور ایشان این است که بی، چون چرا امر، ولی فقیه را اطاعت کنیم.
بیشتر از اینکه مشکل اقتصادی عامل عدم رغبت خانواده‌ها به فرزند آوری باشد ترس از مشکل اقتصادی عامل اصلی آن است. چرا که انسان می‌بیند که خانواده‌های متمکن هم اقبالی برای این موضوع ندارند.

عوارض تک فرزندی طبق مطالعات دانشمندان:
۱. میزان استرس و اضطراب در خانواده‌های تک فرزندی بیشتر است.
۲. احساس تنهایی
۳. تک فرزند‌ها در یادگیری مهارت ضعیف‌تر عمل می‌کنند.
۴. استرس در بین خانواده‌های تک فرزند بیشتر است. چرا که می‌ترسند اتفاقی برای فرزندشان بیفتد یا به این فکر می‌کنند اگر از دنیا بروند چه بلایی سر فرزندشان می‌افتد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار