زنجان _ کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه عبودیت و کمال بندگی، هدفی متعالی است که همواره مورد توجه پیشوایان ادیان الهی بوده است،گفت:عاشورا بستر تحقق کمال آفرینش و تبلور معرفت و بندگی است.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۸۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ همزمان با یازدهمین روز از ماه محرم مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش با حضور جمعی از مسئولین و پاسداران و سربازان مجموعه سپاه انصار المهدی (عج) در حسینیه فاطمه الزهرا این نهاد برگزارشد.

حجت‌الاسلام جعفری، کارشناس مسائل مذهبی ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین علیه السلام اظهار داشت:در حدیثی از امام رضا علیه السلام آمده است هر کس برای امام حسین علیه السلام اشک بریزد پروردگار متعال تمام گناهان او را خواهد بخشید و این نشان از حرمت امام و اهل بیت ایشان نزد پروردگار متعال است.

وی با بیان اینکه برخی از گناهان به صورت پنهانی صورت می‌گیرد که موجب حرمت شکنی نمی‌شود، ولی برخی از گناهان همچون به شهادت رساندن سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام آشکارا و حرمت شکنی است، افزود:به همین علت شهادت امام فراموش شدنی نیست و هر سال با شور بیشتری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه خواندن زیارت عاشورا و رفتن به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارای فضیلت بسیار است، گفت:علت قیام حضرت مقابله با حرمت شکنی‌ها و ظلم و ستم بود.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه گناه‌کاری که به صورت آشکار گناه و حرمت شکنی کند از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه السلام نقل شده است هر دو شخص به صورت یکسان به اعمال خود خواهند رسید، عنوان کرد:این اشخاص به حرمت‌های الهی اعتنایی نکرده و یزید بن معاویه به صورت آشکار گناهان بسیار کرد و حرمت شکنی کرد و امام حسین علیه السلام برای نجات امت از این ظالم قیام کرد.

وی گفت:توجه به مسئله حرمت شکنی و انزجار در جامعه در دین اسلام بسیار مهم است و زمانی که در جامعه گناهی صورت می‌گیرد بر مسلمانان واجب است که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند تا حرمت جامعه حفظ شود.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه یکی از اهداف قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام تربیت انسان‌های مومن و متدین بود، تصریح کرد:امام حسین علیه السلام احیاگر حیات معقول بشر و زنده کننده اسلام نبوی و سیرة علوی است.

این مسئول با بیان اینکه نهضت حسینی آغاز یک انقلاب تربیتی است که بر مبنای اصول دین مبین اسلام شکل گرفته است، افزود:عبودیت و کمال بندگی، هدفی متعالی است که همواره مورد توجه پیشوایان ادیان الهی بوده است.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد:عاشورا بستر تحقق کمال مطلوب آفرینش و تبلور معرفت و بندگی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار