خبرهای داغ:
سردارعلی مقواساز گفت: با هدف تکریم قرآن کریم، رزمایش بزرگ انوار هدایت از ظهر تاسوعا و به مدت ۴۰ روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

آغاز رزمایش بزرگ انوار هدایت برای تکریم کتاب مقدس مسلمانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، معاون فرهنگی - هنری سازمان بسیج مستضعفین در نشستی خبری در سازمان بسیج اقشار در تهران، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک و واکنش مختلف مردم و مسئولان به این موضوع تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این عمل زشت و ناپسند کشورهای غربی فرمودند دولت سوئد با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام، آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است لذا شبکه فرهنگی عظیم مردمی بسیج برای مقابله با این آرایش جنگی دشمن که بیشتر جنبه فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای دارد و حوزه اعتقادات و باورهای مردم را نشانه گرفته برگزاری رزمایش بزرگ " انوار هدایت" را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این رزمایش که به مدت 40 روز و تا ایام اربعین حسینی تداوم خواهد داشت مردم کشورمان در تمام بخش ها و صنوف و در تمام سنین می توانند هرگونه فعالیت، ابتکار و ارادتی را که برای تکریم و بزرگداشت قرآن کریم انجام می دهند در پایگاه (سایت) اینترنتی " انوار هدایت" بارگذاری کنند تا در اربعین حسینی، تمام مطالب و محتواهای تولید شده رسانه ای شود و در دسترس دوستداران قرآن کریم قرار گیرد.

این فعال جبهه فرهنگی هنری کشور گفت: انتظار داریم در این مدت،هیات های عزاداری همانند سابق، برنامه های خود را با قرائت زنده قرآن آغاز، مادحین اهل بیت علیهم السلام اشعار مربوط به تکریم قرآن را برجسته کنند. گروه های تواشیح قرآنی فعال شوند و قرآن این کتاب هدایت در ابتدای دسته جات عزاداری با احترام کامل حمل شود و دلنوشته ها و اشعار قرآنی درباره نکوهش اهانت های کشورهای اروپایی قرائت شود.

وی افزود: دوستداران قرآن کریم با عکاسی و ضبط فیلم و تولید کیلیپ های 100 ثانیه ای از این موارد و همچنین اقدامات خود و انتشار آن در فضای مجازی و سایت مربوطه ارادت خود را به قرآن به نمایش بگذارند.

مقواسازهمچنین تصریح کرد: جزئیات این رزمایش برای حدود 30 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشورنیز تشریح شده است و انتظار داریم مردم قرآن دوست ما با شرکت در این رزمایش، عشق و محبت خود را بار دیگر به قرآن، این کتاب هدایت و سعادت بخش، ثابت کنند و در مقابل جبهه فرهنگی دشمنان اسلام که آرایش جنگی به خود گرفته اند آرایشی متقابل بگیرند.

وی همچنین گفت: شرکت گسترده در مسابقات قرآن سازمان بسیج یکی از روشهای تکریم قرآن می تواند باشد .

سردارعلی مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین همچنین درباره اهداف دشمن از هتک حرمت قرآن افزود: دشمنان از جمله صهیونیست ها داشته های خود را از دست داده اند و دچار واماندگی و استیصال شده اند لذا یکی از راهبردهای آنها برای جبران کم و کاستی های خود، اسلام هراسی بوده و این موضوع در گذشته نیز بارها تکرار شده است مانند قضیه کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی در چند دهه پیش که موجی از مخالفتها را در پی داشت.
پ8991

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار