جلسه هیئت اندیشه ورز با حضور سردار شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در سازمان بسیج مداحان  استان تشکیل شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۷۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان، با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) درباره عظمت ماه محرم و صفر که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» گفت: چه سری و رازی در ماه محرم و صفر وجود دارد که حضرت امام (ره) آن را مایه پایداری اسلام معرفی می‌کند.

 

وی در ادامه با تأکید به فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) در دیدار با مداحان اذعان داشت: واقعه عاشورا و ماه محرم دارای دو جنبه کلی است، یک جنبه آن، جنبه  معنوی و اعتقادی، و جنبه دیگر آن جهادی، حماسی می‌باشد و در هر برهه‌ای از زمان که این دو مهم با هم تلفیق شده  اثرات مثبت و مفید آن مشهود است و هرگاه نتوانستیم بین معنویت، اعتقاد و حماسه پیوند ایجاد کنیم، به اسلام انگلیسی که معاندین مشتاق ترویج آن هستند رسیدیم.

 

فرمانده سپاه سلمان یادآور شد: محبت و ارادت مسلمین به حضرات معصومین (ع) در هر دوره‌ای بارز و آشکار است و در هر مقطع زمانی همواره یکی از شرایط مسلمانی را محبت و ارادت نسبت به خاندان حضرات معصومین (ع) عنوان کردند.

سردار شفائی با اشاره به بخشی از تاریخ ایران که عزاداری امام حسین (ع)، منحصر به  شور حسینی بود و با تأکید به ظلم‌ستیزی، واقعه کربلا و هراس دشمنان از ترویج معارف عاشورایی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سالانه میلیاردها تومان هزینه می‌کنند تا شور حسینی باشعور حسینی همراه نشود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شما مداحان به‌عنوان پیش‌قراولان هدایتگر جامعه باید از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را انجام دهید و بدانید اگر توانستیم معنویت و اعتقاد را با حماسه و جهاد تلفیق کنیم همان گونه که حضرت امام (ره) فرمود: اسلام و صفر را می‌توان تا ابد زنده نگه داشت و اگر موفق نشویم اسلام تبدیل به اسلام انگلیسی می‌شود که هیچ‌کدام از معارف والای دین مبین اسلام در آن جایی ندارد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه استان ما یک استان ترکیبی از قومیت‌های اصیل ایرانی است اظهار داشت: دشمن با همه عِده و عُده علیه ما برنامه‌ریزی می‌کند، اگر به‌موقع برنامه‌ریزی، و مدیریت نداشته باشیم دچار شرایط، مُلتهبی که خواسته دشمن است خواهیم شد و هرکجا که دچار التهاب شویم، میوه و ثمره این التهاب نصیب دشمن خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه خروجی مفید محرم و صفر، حاصل تلاش و برنامه‌ریزی در ده ماه دیگر سال است اذعان داشت: اگر همه تلاش و فعالیت‌های دینی و مذهبی معطوف به همین دو ماه شود و در ماه‌های دیگر بلااستفاده مانده باشد، نباید توقع اثرگذاری مفید و مطلوب داشته باشیم.

سردار شفائی در ادامه وحدت را مهم‌ترین معروف دانست و اذعان داشت: هر کار و عمل خیری که مورد تأکید بزرگان دین ماست، اگر انجام آن صادقانه و خالصانه باشد  و از همه توانمندی‌های بالفعل و بالقوه  استفاده کنیم، بهره‌برداری از آن بخشی که در توان ماست، خداوند متعال ضامن است، اما شرط آن داشتن صداقت و تقواست تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه صالحی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی به شرح مختصری از فعالیتهای انجام شده یک سال گذشته سازمان پرداخت.

ارسال نظرات