خبرهای داغ:
نویسنده، پژوهشگر عاشورایی گفت: یکی از شگردهایی که همواره در تاریخ بوده است و تا امروز هم شاهد آن هستیم، امتحان کردن جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۷۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

دکتر محمدرضا سنگری در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری بسیج دزفول، توضیح داد: امتحان یعنی بررسی اینکه جامعه اسلامی تا چه اندازه نسبت به یک رخدادِ در مقابل ارزش‌ها، عکس‌العمل نشان می‌دهد. آیا سکوت می‌کند؟ اعتراض می‌کند؟ یا حرکت‌های بزرگ‌تری انجام می‌دهد؟

 

وی ادامه داد: چنانچه جامعه نسبت به شعائر و ارزش‌های خود عقب‌نشینی کند؛ این نشان‌دهنده نوعی بی‌تفاوتی در آن جامعه است و بی‌تفاوتی، زمینه حرکت‌های بعدی دشمن را فراهم می‌کند.

 

این پژوهشگر برجسته عاشورایی با اشاره به فتوای امام خمینی در سال ۶۷، خاطرنشان کرد: حضرت امام پس از آنکه سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نوشت، بلافاصله فرمودند قتل او واجب است، حتی اگر توبه کند. امام نمی‌خواست راهِ تمسخر و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها باز شود.

 

دکتر سنگری تصریح کرد: در چنین مواقعی وظیفه جامعه اسلامی، دفاع از ارزش‌هاست.

 

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های هنری را به میدان آوریم؛ گفت: نباید صرفاً به اعتراض یا تجمع مقابل سفارت بسنده کرد؛ باید زمینه‌ها را برای دفاع از فرهنگ قرآن فراهم کنیم.

 

محمدرضا سنگری در پایان با بیان اینکه آتش‌زدن قرآن به‌ضرر خودشان تمام شد؛ اظهار کرد: این اقدام باعث شد تا در جهان قرآن را بیشتر بشناسند، فرادی حساس شدند ببینند این قرآن چیست که آن را می‌سوزانند؟ و همین هم باعث ارتباط و درک و نشر فرهنگ قرآن می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها