مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: دامپزشکی استان با 42 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام در مراسمات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ‌در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در استان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۵۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: دامپزشکی استان با 42 اکیپ ثابت و سیار و با همراهی 21 دامپزشک، 41 ناظر بهداشتی و 12 ناظر شرعی بر کشتار دام قربانی جهت تهیه نذورات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت شرعی و بهداشتی خواهند داشت.

دکتر غلامرضا سرگزی افزود: توصیه می شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، هیئت های مذهبی ، خیرین و شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و عزاداران از کشتار دام در مکان های عمومی و مسیر تردد دسته های عزادارای، خودداری و کشتار در کشتارگاه های دام انجام دهند و از تماس مستقیم با خون دام که می تواند منشاء بیماری هایی از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت و سایر عفونت های میکروبی باشد، جدا" خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان هشدار داد: هیئت‌ها و افراد برای ازبین‌بردن احتمالی برخی از عوامل بیماری‌های زای دامی، از جمله عوامل بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت، لاشه دام ذبح شده به‌صورت کامل حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و از قطعه‌بندی گوشت تازه بلافاصله بعد از کشتار بدون رعایت مدت‌زمان مزبور جداً خودداری نمایید.

وی یادآور شد: ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و شماره چهاررقمی ۱۵۱۲ برای ارتباطات مردمی به‌منظور انجام بازرسی‌های بهداشتی و شرعی و تأیید سلامت لاشه و آلایش و ارائه مشاوره فعال هستند.

ارسال نظرات