خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

نقش مردم در ادامه جامعه اسلامی بسیار موثر و حیاتی است

همدان-نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه استمرار حاکمیت اسلامی مولفه‌های زیادی دارد، گفت: نقش مردم در ادامه جامعه اسلامی بسیار موثر و حیاتی است.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۱۵
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: اگر حکومت امام علی (ع) استمرار پیدا می‌کرد طبق تحلیل‌های تاریخی ابا عبدالله الحسین (ع) به شهادت نمی‌رسید.

وی بیان کرد: اینکه حکومت امام علی (ع) در ظاهر استمرار پیدا نکرد، دلایل زیادی داشت؛ حکومت‌هایی در آن عصر به خاطر مکر و نیرنگ معاویه و یزید شکل گرفت که امام حسین (ع) به شهادت رسید و شهر مدینه که شهر پیغمبر (ص) بود از مغنیان پر شد و این حیله‌گری آنان بود که از غفلت مردم بهره بردند و نتیجه اجتماعی عدم استمرار امامت امام علی(ع) به شهادت رسیدن فرزند آن امام همام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حکومت غیر مشروع یزید باعث شد مردم امام حسین (ع) را به مسلخ شهادت ببرند، ادامه داد: یکی از دلایل عدم استمرار حاکمیت امام علی(ع) این بود که فهم مشترک بین حاکمیت و عموم مردم از بین رفت و مردم فریب وعده‌های پوچ و دروغین یزید را خوردند.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای حاکمیت اسلامی از بین برود، سالیان سال تشیع و اسلام نمی‌تواند سر بلند کنند، اضافه کرد: حفظ حکومت اسلامی و حرکت در مسیر امام حسین (ع) که مبارزه با فساد است، وظیفه مسلمین است که باید در این مسیر حرکت کنند.

شعبانی تصریح کرد: امروز باید مراقبت کنیم که حاکمیت امام علی (ع) در زمان حاضر استمرار پیدا کند و این استمرار در تبعیت از ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه استمرار حاکمیت اسلامی فقط داشتن رهبر خوب نیست و مولفه‌های زیادی دارد، گفت: نقش مردم در ادامه جامعه اسلامی بسیار موثر و حیاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار