خبرهای داغ:
مدیر کل صمت خوزستان گفت: ۴۰۰ میلیون دلار برای رونق صنایع دریایی خوزستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۷۰
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از صنایع مهم و مغفول مانده در استان صنایع دریایی است، با پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت صمت به صورت ویژه اقداماتی برای رونق این صنعت در استان انجام شده و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار به استان برای رونق بخشیدن به این صنعت در استان اختصاص یافته است.

حمید رضا فلاح می گوید: در حوزه زنجیره‌های ارزش در حال پیگیری برای ارتباط هر چه بیشتر بین زنجیره‌های تولید چهار حوزه صنایع فولادی، غذایی، پتروشیمی و سلولزی در استان هستیم و اقدامات خوبی در نیز انجام شده است.

به گفته او با این اقدام شاهد افزایش راندمان فعالیت و تولید در این صنایع خواهیم بود.

فلاح گفت: در صدد هستیم تا پهنه‌های معدنی بیشتری را در استان شناسایی کنیم، رییس جمهور تاکید ویژه بر راه اندازی معادن راکد و بهره برداری از معادن جدید دارند.

او تمرکز ویژه بر تجارت خارجی را از دیگر برنامه‌های این دستگاه برشمرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای فعالیت بیشتر در بازار‌های هدف هستیم که اثرات و جمع بندی آن ارائه خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷۳۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، از این تعداد ۵۴۰۰مورد در حوزه اصناف و باقی در حوزه معدن و صنعتی بوده است.

فلاح گفت: سهمیه ملی اشتغالزایی این دستگاه برای سال جاری ایجاد هشت هزار اشتغال در استان است که طبق قولی که به استاندار خوزستان دادیم تلاش خواهیم کرد و ۱۵ هزار فرصت شغلی تا پایان امسال ایجاد خواهیم کرد.

به گفته او ۲۰۰ طرح صنعتی در استان در دست ساخت است که بالغ بر ۱۸ هزار فرصت اشتغالزایی ایجاد خواهند کرد، این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: اگر بانک‌های عامل کمک کنند می‌توان در کمترین زمان این طرح‌ها به بهره برداری برسند، این پروژه‌ها در صنایعی همچون بخش‌های سلولوزی و مواد غذایی در دست ساخت هستند.

او می‌گوید: برای امسال هدفگذاری شده که ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگردند، برای این اقدام از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و تبصره ۱۸ (پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار) اقدام خواهد شد.

او گفت: در حوزه دانش بنیان نیز اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال با همکاری وزارت صمت و بانک ملی به استان اختصاص داده شده تا پروژه‌های دانش بنیان در خوزستان تاسیس شوند.

به گفته او تا کنون سرمایه گذار برای ایجاد چهار واحد دانش بنیان در استان ثبت نام کرده است، برنامه ریزی شده تا پایان امسال فرایند ساخت ۴۰ واحد دانش بنیان در استان آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها