خبرهای داغ:
محمدعلی نیکبخت گفت: برنامه‌های سازمان بسیج جامعه کشاورزی برای ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی کشور باید بدون فوت وقت اجرا شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۹۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

برنامه‌های سازمان بسیج جامعه کشاورزی بدون فوت وقت اجرا شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، وزیر جهاد کشاورزی امروز پس از حضور در سازمان بسیج اقشار و در جریان قرار گرفتن جزئیات طرح ارتقای بهره‌وری کشاورزی که توسط سازمان بسیج جامعه کشاورزی تهیه و اجرا شده است تصریح کرد: براساس تجربه حدود ۳۳ ساله خود می‌گویم برنامه و اقدامات شما از لحاظ علمی، نظری، عملیاتی و اجرائی کار بسیار قشنگ و مهمی است لذا باید بدون فوت وقت اجرائی شود.

وی با اشاره به اینکه بنده از جنس شما بسیجی‌ها هستم افزود: باید ظرفیت‌های وزارتخانه و سازمان بسیج را یکی کنیم تا بعد از آن شاهد اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کار‌ها باید برای کسب رضایت خدای متعال و در راستای خدمت به مردم باشد تا انشاالله با به نتیجه رسیدن آنها، شاهد شادی دل رهبری هم باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از بخش‌ها در وزارت جهاد کشاورزی دچار ضعف شده است از جمله موضوع ترویج کشاورزی که باید با تقویت آن‌ها شاهد رونق کشاورزی در کشور باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با انتقاد از برخی از آمار‌های غیردقیق در بخش کشاورزی گفت: با وجود حدود ۲ میلیون هکتار کشت آبی گندم در کشور و با برداشت ۴ تا چهار و نیم تن در هر هکتار، اما هر ساله یک آمار عجیبی از میزان تولید و برداشت اعلام می‌شود که نشان می‌دهد اطلاعات دقیق نیست لذا باید برای رسیدن به آمار درست و دقیق، تدابیری اندیشید.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی همچنین دکتر جهان سوز، مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی را فردی جهادی، جان فدا، دلسوز و عاشق خدمت دانست و افزود: وی از امروز به عنوان مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شدند که یکی از علت‌های این انتخاب این است که دیگر نباید بین وزارتخانه و سازمان بسیج، فاصله‌ای باشد و باید با همدلی و همکاری مضاعف به فکر رفع مشکلات کشاورزی و افزایش تولید و بهره‌وری باشیم.

همچنین در این برنامه، محمدرضا جهان سوز مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی به همراه چند نفر از مدیران استانی این سازمان با تشریح طرح ارتقای بهره‌وری کشاورزی بر آمادگی این سازمان برای همکاری حداکثری با وزارت جهاد کشاورزی با هدف خودکفائی ایران در محصولات اساسی و راهبردی تاکید کرد.

در این مراسم همچنین از کتاب " راهنمای کلزا " (کاشت، داشت، برداشت) که توسط سازمان بسیج جامعه کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به رشته تحریر درامده است رونمائی شد.

پ ۸۹۹۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار