صنایع تبدیلی شاید در ایلام همچنان به آن جایگاه خود نرسیده باشد ولی نیاز تا مورد پیگیری مسئولان قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۶۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز در دنیا هر کشوری به دنبال توسعه است و برای رسیدن به این هدف از اقدامات مختلفی بهره‌گیری می‌کند که یکی از این موارد صنایع تبدیلی است.

 

صنایع تبدیلی باعث می‌شود تا در عرصه اقتصاد به شکوفایی و اشتغال برسیم؛ اما به نظر می‌رسد همچنان در ایلام این مورد محقق نشده است.

نیاز است تا با همکاری مسئولان فضایی فراهم شود تا صنایع تبدیلی در مناطق مختلف ایلام به پیاده شود تا برای محصولات ما ارزش‌افزوده ایجاد کند.

صنایع تبدیلی شاید در ایلام همچنان به آن جایگاه خود نرسیده باشد ولی نیاز تا مورد پیگیری مسئولان قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.

عدم وجود استفاده از ظرفیت صنایع تبدیلی در ایلام

رضا درویشی از شهروندان ایلامی  گفت: ایلام باوجوداینکه دارای منابع خدادادی متعدد است؛ اما متأسفانه از وجود ظرفیت‌های صنایع تبدیلی متأسفانه بی‌بهره است.

 

وی افزود: باید توجه داشت که در ایلام صنایع تبدیلی به شکل محدود است؛ ولی همچنان مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که باعث شده این صنعت فراگیر نشود.

 

درویشی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی علاوه بر اینکه ارزش‌افزوده و اشتغال برای استان ایلام ایجاد می‌کند قطعاً باعث می‌شود که به پایداری در عرصه اقتصاد برسیم و خام‌فروشی نکنیم.عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی صنایع تبدیلی 

 

محسن مرادی کارشناس حوزه کشاورزی گفت: کشاورزی یکی از صنایع پرسود در سطح دنیاست که سرمایه‌گذاری روی آن می‌شود و محصولات کشاورزی با دیدگاه صنعتی پرورش داده می‌شوند؛ ازاین‌رو هم برای سرمایه‌گذاران سوددهی داشته وهم برای مردم کیفیت بازار مصرف به دنبال دارد.

وی افزود: یکی از شهرستان‌های استان ایلام با داشتن آب‌وهوای مناسب و زمین‌های مرغوب کشاورزی از جمله نقاط مهم کشاورزی در استان ایلام است که زمین‌های کشاورزی این منطقه تا پایان سال چند کشت شده و برداشت می‌شوند.

 

مرادی در ادامه گفت: کشاورزی در این منطقه سود خوبی داشت و تولید عسل، برنج‌کاری، سبزی و صیفی، محصولات باغی و آبزی‌پروری و دامداری و... باعث رشد کشاورزی و اشتغال مردم در این زمینه را به دنبال دارد که اکثر مردم در این زمینه مشغول هستند.

وی بیان داشت: برنج محلی از جمله معروف‌ترین محصولات کشاورزی در استان ایلام و شهرستان چرداول است که وجود چشمه‌ها ورودهای فراوانی و کیفیت مناسب خاک باعث شده تا برنج این منطقه شهرت ملی پیدا کند همچنین گذر رودخانه سیمره و چشمه‌های فراوان منطقه در این شهرستان فرصتی بی‌نظیر را برای کشت انواع محصولات در شهرستان فراهم کرده است.

 

کارشناس حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی در شهرستان چرداول سبب شده تا مشکلاتی برای کشاورزان و منطقه به وجود بیاید و شاید آن طور که باشد ظرفیت‌های اقتصادی منطقه شکوفا نشود.

 

صنایع تبدیلی در ایلام باید نهادینه شود

 

علی فریادی کارشناس مسائل اقتصادی  گفت: صنایع تبدیلی همچنان و به استعدادهای واقعی خود در ایلام نرسیده است.

 

فریادی در ادامه گفت: ایلام استانی است که دارای منابع خدادادی و طبیعی فراوان است که می‌تواند یک تحول حتی در عرصه اقتصاد کشور ایجاد کند.

 

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: صنایع تبدیلی باعث می‌شود تا از خام‌فروشی پرهیز شود کالاهای اقتصادی باارزش بیشتری به فروش برسد که این امر باعث می‌شود تا مشکلات اقتصادی استان حل شود و اشتغال پایدار ایجاد شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار