امام جمعه یزد گفت: بنابراین در زمینه حجاب نباید تنها به صورت ظاهری اقداماتی انجام داد بلکه باید در ابتدا معنویت و روح واقعی حجاب در جامعه دمیده شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۳۱
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اهمیت مسئله حجاب در جامعه اظهار کرد: دختران جامعه اسلامی به صورت فطری و ذاتی عشق به خدا را در دل خود دارند، اما به علت اطلاعات موجود در رسانه‌های غربی و همچنین بمباران اطلاعاتی از سوی فضای مجازی، باعث شده که برخی از دختران نسبت به حجاب حالت تدافعی داشته باشند.

وی افزود: علت این حالت تدافعی از سوی برخی از دختران این است که یا مسئولان و یا رسانه‌های داخلی نتوانستند موضوع حجاب را به درستی برای فرزندان ایران زمین تبیین کنند.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه معنویت موضوع حجاب در جامعه به درستی باید تبیین شود، تصریح کرد: معنویت و اصل موضوع حجاب بسیار مهم‌تر از ظواهر این امر است، بنابراین در زمینه حجاب نباید تنها به صورت ظاهری اقداماتی انجام داد بلکه باید در ابتدا معنویت و روح واقعی حجاب در جامعه دمیده شود.

وی افزود: اعتقاد به حجاب بخشی از معنویت حجاب است و در این زمینه از ابتدا باید چرایی اعتقاد به حجاب را برای دختران ایران تبیین شود.

ناصری با بیان اینکه حجاب، حکمی از سوی خداوند است، تصریح کرد: حجاب یک واجب شرعی و حکمی از سوی خداوند است و اگر برای زنان و دختران این واقعیت به درستی تبیین شود، با عشق و اعتقاد کامل نسبت به فواید حجاب، از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند در همه حال به بندگانش عشق می‌ورزد، بنابراین اگر موردی از سوی خداوند حکم شرعی می‌شود به این معناست که رعایت و اجرای آن به‌نفع بنده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تحلیل فواید حجاب باعث افزایش میل به این پوشش می‌شود، تصریح کرد: عشق به خدا، معنویت موجود در این زمینه و تبیین فواید حجاب از جمله مواردی است که نسبت به ترویج حجاب در جامعه بسیار موثر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار