خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه برادران میانه:

امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف در جامعه قیام کرد

تبریز- مدیر حوزه علمیه برادران میانه، سیدالشهدا را قرآن ناطق معرفی کرد و گفت: قرآن آمر به معروف و ناهی از منکر است و قیام امام حسین(ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۳۷
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سعید سلیمی در جمع کارکنان سپاه میانه با تشریح ابعاد مشترک امام حسین علیه السلام و قرآن کریم، اظهار داشت: هر دو دارای دو ویژگی شفاء و شفاعت هستند و قرآن، پرچم نجات و سیدالشهدا، پرچم هدایت است.

   وی با بیان اینکه قرآن برای همه تاریخ و همه انسانها نازل شده و نام و اثر امام حسین هم هرگز گرد کهنگی به خود نمی گیرد، نور بودن و انحراف ناپذیری را دو ویژگی بارز این دو ریسمان الهی عنوان کرد و افزود: قرآن کریم، موعظه و سبیل الرشد است و سیدالشهدا، موعظه گر و دعوت کننده به راه رشد است.

   حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به حدیث ماندگار ثقلین و توافق کامل شیعه و سنی بر محتوای این حدیث نبوی، بر لزوم عمل به دستور اکید پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در این حدیث، برای نیل به رستگاری تاکید کرد و متذکر شد: محال ممکن است کسی به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام، چنگ بزند و گمراه شود.

   استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ صفین و واقعه کربلا، تصریح کرد: آنچه در جنگ صفین بالای نیزه ها رفت، قرآن نبود بلکه ورق پاره بود، قرآن واقعی در کربلا بود که بر بالای نیزه ها رفت چون حسین علیه السلام، قرآن ناطق است.

   حجت الاسلام سلیمی در پایان، بر تلاوت قرآن و اقامه نماز به عنوان دو رکن ارزشمند حیات، توصیه کرد و گفت: امام حسین علیه السلام عاشق قرآن و نماز بود و این همان چیزی است که زندگی و حیات دنیوی را ارزشمند می کند.

   آیین سوگواری سرور و سالار شهدا با روضه خوانی و سینه زنی و با شرکت جمعی از کارکنان ادارات و پایوران رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار