رئیس جمهور گفت: در دولت سیزدهم پنج هزار واحد راکد و نیمه فعال اقتصادی به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۷۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

کارخانه قند یاسوج احیاء شد/ بازگشت ۵ هزار واحد راکد به چرخه تولید در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در آیین احیاء کارخانه قند یاسوج و چندین واحد تولیدی استان گفت: روزی که به کارخانه آمدم حال کارگران گرفته بود و چهره درهمی داشتند و مایوس شده بودند و امیدی به آینده نداشتند اما امروز خدا را شاکرم که با عنایت خدا و دستان توانای شما به چرخه بازگشت.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز کارگران و خانواده‌های آنها امید به اینده دارند و مصمم به ادامه فعالیت کارخانه هستند، لطف خدا و دستان توانای شما کارخانه را راه اندازی کرد که از همت ستاد اجرایی، نماینده ولی فقیه و استاندار قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه همزمان بیش از ۴۰ واحد فعال شده و مدیران این واحدها گزارش دادند که پس از چند سال با دست با کفایت مدیران و همت کارگران احیاء شد، گفت: برنامه احیاء واحدهای راکد در دستور کار دولت است و در این خصوص مصمم هستیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵ هزار واحد اقتصادی راکد یا نیمه تعطیل فعال و وارد چرخه شده است، گفت:پنج هزار واحد تولیدی و اقتصادی احیاء شده و باز هم باید احیاء شود و ۱۱۸ هزار شغل ایجاد شد.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: ایجاد ۱۱۸ هزار شغل یعنی کاسته شدن از میزان بیکاری در کشور و ایجاد امید در جامعه و این همان چیزی است که ما دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از مشکل اشتغال را با فعال شدن این واحدها حل می‌کنیم که امروز ما جلوه ما می توانیم را در بهره برداری از سد، هم در پتروشیمی، هم در این واحدهای راکد مشاهده کردیم.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم که به برکت خون شهدا و ایثارگری شما و خانواده شما این واحدها احیاء شد.

وی با بیان اینکه با خانواده کارگران که صحبت کردم گفتند ناامید بودند اما الان امید میان آنها بازگشته، گفت: ۱۳۰ کارگر امروز مشغول به کار می‌شوند و ۷۰ نفر دیگر جذب خواهد شد، ضمن اینکه در کنار احیاء کارخانه ۶۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار کارخانه قند، کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز است که مربوط به سازمان اقتصادی کوثر است این سازمان حداکثر ظرف دو ماه باید این کارخانه‌ را راه اندازی کند و اگر این کار را نکرد به سازمانی که بتواند احیاء کند واگذار می کنیم چون نمی توانیم ببینیم این ثروت با ظرفیت کمی کار می‌کند.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز همه ما مسولیت مهم رشد تولید را بر عهده داریم که باید همه انجام دهیم و این شدنی است، کشور ما دارای ثروت ها و ظرفیت های زیادی است و نمی‌شود، نشد و مگر میشد این کار را کرد جایی ندارد .

وی بیان کرد: یقین داریم با دستان توانای شما مانند زمان جبهه که بسیاری از مشکلات حل و گشایش ایجاد شد مشکلات حل، اشتغال ایجاد و تولید رشد خواهد داشت و تورم را مهار خواهیم کرد.

کارخانه آرد یاسوج باید ظرف مدت دو ماه راه اندازی شود

رئیس‌جمهور در جشن احیای واحدهای تولیدی و صنعتی استان کهگیلویه‌وبویراحمد: در کنار کارخانه قند یاسوج کارخانه دیگری داریم که از سازمان اقتصادی کوثر می‌خواهم حداکثر ظرف دوماه آن را راه‌اندازی کند اگر ظرف دو ماه آینده این کارخانه راه‌اندازی نشود، آن را به سازمانی واگذار می‌کنیم که توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشد .

نمی‌توانیم ببینیم کارخانه‌ای که ظرفیت بالایی دارد با ظرفیت کمی کار کند ، فعال شدن کارخانه ها، امید را در دل مردم زنده می کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار