زنجان - فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) گفت: هدف امام حسین( ع) از قیام احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۴۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

هدف امام حسین( ع) از قیام احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

سردار محمدرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین( ع)،گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام حضرت امام حسین( ع) بود.

سردار عباسی با بيان اينكه بصيرت مهمترين موضوع در دينداري است، افزود: اگر بصيرت نباشد انسان گمراه خواهد شد و اين در قيام سالارشهيدان كاملامشهود است كه اصحاب و ياران پيامبر و مولا علي (ع) كه بصيرت نداشتند امام زمان خود را تنها گذاشتند و به بيراهه رفتند.

فرمانده تیپ خاطرنشان کرد : اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هدف از قیام امام حسین(ع) شهادت یا حکومت نبود بلکه این امام همام در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی قیام کرد و به شهادت رسیدند.

سردارعباسی توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) با قیام خود راه سعادت، عزتمندانه زندگی کردن، نجات اسلام، مقابله با ظلم، برپایی عدالت و کمال را تا روز قیامت به همگان نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: حادثه عاشورا عظیم ترین رخدادی است که در تاریخ بشر، موجی عظیم پدید آورد و هر انسانی با هردین و مذهبی را با ارزش های متعالی آشنا کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قیام عاشورا انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسانی و نفی سلطه ستم را در انسان ها به وجود آورد.

وی افزود: امام حسین(ع) درحالی قیام کرد که دین اسلام در خطر بود و اجازه نداد به دست نا اهلان خدشه ای به اعتقادات مردم وارد شود.

فرمانده تیپ بیان داشت: معرفی اسلام ناب به مردم، ایجاد اصلاحات در جامعه، اقامه حدود الهی، ایجاد امنیت در همه شئون و احقاق حق مستضعفین از دیگر اهداف قیام عاشورا بود.

سردار عباسی تبیین مکتب عاشورا را از ضروریات دانست و اظهار داشت: اولین پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا امام حسین(ع) بود که با خطبه های خود مسیر را مشخص کرد و امروز نیز جهاد تبیین ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین(ع) دارد و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار