خبرهای داغ:
یک طراح لباس گفت: در سبک پوشش با کشور‌های هم‌سایه مشترکات بسیاری داریم و می‌توانیم با آن کشور‌ها تعامل فرهنگی داشته باشیم و تبدیل به یکی از مراکز مد و پوشش اسلامی در منطقه شویم.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۵۷
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: نمایشگاه نورا عفاف و حجاب از روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در مجموعه تاریخی نیاوران آغاز به کار کرده و تا ۹ شب ادامه دارد.

حجت الاسلام مهران رهنما، مشاور فرهنگی بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص این نمایشگاه گفت: همکاری بین مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی و موسسه نورا صورت گرفته که در راستای حمایت از کارآفرینان، تولید ملی، عرضه مستقیم و حذف واسطه‌ها بوده و در همین راستا نمایشگاه نورا عفاف و حجاب با حضور ۱۵۰ تولیدی آغاز به کار کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه کار بسیار زیبایی که در این نمایشگاه شاهد آن هستیم بودیم این است که صنایع دستی ایرانی و با پوشش ایرانی و اسلامی تلفیق شده‌اند، ادامه داد: پوشش که میراث ناملموس ایران است با صنایع دستی ایرانی با هم تلفیق شده است و اگر بتوانیم پوشش را که زیباست، زیبا عرضه کنیم قطعا رغبت افراد نسبت به آن افزایش پیدا می‌کند و امیدوارم شاهد برگزاری بیشتر این نمایشگاه‌ها در نقاط مختلف باشیم.

ظرفیت ایران برای صادرات محصولات مد و پوشش اسلامی به کشورهای هم‌سایه

مریم شیرازدیان،  تولید کننده، طراح لباس نیز درباره این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه تنوع بسیار بالایی دارد چرا که تولیدکنندگان به صورت مستقیم محصولاتشان را ارائه می‌دهند و به همین دلیل قیمت‌ها هم در این نمایشگاه بسیار مناسب‌تر است و اغلب مراکز خرید محصولات حجابشان را از همین تولیدکنندگان تهیه می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه ذهنیت‌های خلاق بسیار بالایی در زمینه محصولات حجاب وجود دارد و هنرمندان بسیار خوبی در کشورمان داریم که متاسفانه به خوبی مورد توجه قرار نگرفته‌اند عنوان کرد: تولیدکنندگان احتیاج به حمایت دارند تا بتوانند محصولاتشان را در اختیار اکثریت مردم جامعه قرار دهند و مردم شاهد تنوع زیبایی همراه با پوشیدگی باشند.

این طراح لباس و تولید کننده با بیان اینکه شاهد هنر دست زنان سرپرست خانوار در این محوصلات هستیم که هم جنبه هنری دارد و هم جنبه اقتصادی و می‌تواند در صنعت پوشاک ما بسیار موثر باشد، ادامه داد: اگر این ظرفیت‌ها شناخته شود و از آن‌ها استفاده شود ما می‌توانیم در صادرات پوشاک به کشور‌های همسایه موفق باشیم چرا که در سبک پوشش با کشور‌های هم‌سایه مشترکات بسیاری داریم و می‌توانیم با آن کشور‌ها تعامل فرهنگی داشته باشیم و تبدیل به یکی از مراکز مد و پوشش اسلامی در منطقه شویم.

نمایشگاه عفاف و حجاب

امکان همکاری ایران و افغانستان در عرضه محصولات  مد و پوشش اسلامی

فروزان رضایی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت زنان افغانستان هم در گفت‌وگو با میزان در رابطه با این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه بسیار نمایشگاه جذاب و پرتنوعی است و با توجه به اینکه دارای محصولات مختلف حجاب از جمله انواع چادر، عبا و مانتو‌های بلند عربی است بیشتر تنوع محوصلات برایم جذاب بود و با وجود اینکه عبا و مانتو‌های بلند عربی اغلب مشکی و تیره هستند، خانم‌های هنرمند ایرانی با منجق دوزی، سنگ دوزی و سایر هنر‌ها تنوعی خاصی به این محصولات بخشیده اند.

صاحب ۲ شرکت تجاری و تاجر بین ایران و افغانستان با بیان اینکه با توجه به اینکه کشور افغانستان کشور اسلامی است و می‌توان این محصولات را وارد بازار افغانستان کرد، افزود: با شناسایی بازار افغانستان و سلیقه مردم افغانستان می‌توان همکاری خوبی بین ایران و افغانستان در این خصوص صورت گیرد چرا که این نوع پوشش هم در ایران و هم در افغانستان بسیار کاربرد دارد و امیدورام تولیدکنندگان ایرانی بتوانند بازار خوبی در افغانستان به دست آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار