زنگ خطر بحران خشکسالی در مرند

تبریز- معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از به صدا درآمدن زنگ خطر بحران خشکسالی در شهرستان مرند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۹۷
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل الهیاری گفت: کشاورزان شهرستان مرند به دلیل عدم بارش در سال زراعی ، محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی و به منظور جلوگیری از تنش آبی از هرگونه کشت دوم مازاد بر حق آبه خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به عدم بارش کافی در سال زراعی، محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در شهرستان مرند، کشاورزان از کشت دوم از جمله کشت ذرت علوفه ای و آفتابگردان آجیلی خودداری کنند که این امر منجر به افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی و موجب  ضرر و زیان  برای کشاورزان  و نسل های آینده خواهد بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی به کاهش میزان نزولات آسمانی در شهرستان مرند اشاره کرد و گفت: برآوردهای سازمان هواشناسی نشان داده که میزان بارش و نزولات آسمانی در شهرستان مرند نسبت به بلندمدت 62 درصد کاهش داشته است و این موضوع سبب شده تا آب کافی  در سفره های زیر زمینی  وجود نداشته باشد.

الهیاری بر رعایت الگوی کشت در شهرستان مرند تاکید کرد و گفت: کشاورزان شهرستان باید براساس برنامه از پیش تعیین شده و طبق الگوی کشت رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت الگوی کشت در شهرستان علاوه بر ثبات تولید به افزایش توان اقتصادی بهره برداران منجر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار