زنجان -سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸ درصد خانوار این استان تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: ۶۴ درصد خانوارهای زیر پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۸۴
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

۶۴ درصد خانوارهای زیر پوشش بهزیستی مستمری بگیر هستند

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ نعمت ملکی روز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی، با بیان شعار بهزیستی برای مردم برای به زیستن است اظهار داشت: در هفته بهزیستی افتتاح ۲۳ واحد مسکونی مددجویی، افتتاح ۱۲ طرح اشتغالزایی، افتتاح ۲ مرکز مشاوره در زنجان و ابهر و افتتاح گروه همیار خانواده بخشی از این برنامه‌ها خواهد بود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۸ درصد خانوار استان زنجان یعنی بیش از تعداد ۲۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و از تعداد نیز بیش از ۱۸ هزارخانوار مستمری‌بگیر هستند و ۳۶ درصد مابقی افراد نیز به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط بهزیستی استان واگذار شده است.

ملکی تصریح کرد: سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی اداره بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی افزود: اشتغال ایجاد شده در سه ماهه اول امسال، ۱۴۶ شغل، و در سال گذشته نیز ۱۱۲۳ مورد بوده و بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی در سال گذشته، ۱۵۵۰ نفر با مبلغ پرداختی بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است وجبران کارآیی معلولان نیز برای ۴۰ نفر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان، موسسات غیرانتفاعی زیر نظر بهزیستی ۷۴ موسسه است و ۳۷ موسسه مراکز مثبت زندگی در سطح استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی به مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت‌های مردمی در سه ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیارد بوده است.

ملکی با بیان اینکه غربالگری تنبلی چشم در سه ماهه اول امسال ۲۱۹۱ مورد در پایگاه ثابت و سیار انجام شده و در سال گذشته نیز بیش از ۵ هزار مورد بوده است، تصریح کرد: ۱۳۲ مورد مشاوره ژنتیک در سه ماهه ابتدای سال‌جاری و ۷۸۳ مورد نیز طی سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال طی سال گذشته تاکنون انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری، ۴۵۵۶ نفر از جلسات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی بهره‌مند شدند.

سرپرست بهزیستی استان با یادآوری اینکه ۳۰ مرکز مشاوره روانشناسی در استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی نیز آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه خانواده، اعتیاد، ازدواج و. است؛ که در سه ماهه اول امسال ۴۵۱۴ تماس موفق با این سامانه برقرار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار