شهرستان ری یک درصد از ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده و 34 درصد شهدای شهرستان های استان تهران مربوط به این شهرستان است.
کد خبر: ۹۵۲۶۴۸۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در نشست خبری تبیین حماسه تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری در محل سپاه ناحیه ری، برگزار شد با اعلام این خبر، گفت: این شهرستان به لحاظ ظرفیت ها و آمار شهدا، ایثارگران و آزادگان و جانبازان؛ مجوز برگزاری کنگره شهدا را دریافت کرده است. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ای است که برای ارتقاء فرهنگ کشور می توان تا 50 سال از آن بهره برداری کرد.

وی تشکیل تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) را یکی از معجزات دفاع مقدس دانست و افزود: در زمانی که لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در عملیات خیبر نیاز به کمک داشت، این تیپ ایجاد  شد و توانستند عملیات را به سرانجام برسانند.

برای تاریخ شفاهی که امروز دغدغه حضرت آقا است مسئولان کشوری از جمله دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مدیرکل   و معاونت فرهنگی بنیاد شهید مرکز تاکید دارند که این تاریخ شفاهی امسال باید تا پایان سال تکمیل شود و اطلاعات مورد نیاز از خانواده ها دریافت شود که ما در حال انجام این کار هستیم .

نصرالله اضافه کرد: ما در بنیاد شهید شهرستان ری این آمادگی را داریم  که امسال هم از سال گذشته بیشتر اطلاعات را جمع آوری کنیم و یک آمادگی نسبی هم ایجاد کنیم که بتوانیم با وسایل فنی به خانه مادران شهدا و جانبازان برویم و تاریخ شفاهی را جمع آوری   و تا پایان سال تکمیل کنیم. پیشرفت کار خوب بوده و گزارش خانواده ها را گرفته ایم تقریبا به نیمه های کار رسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد:  11 هزار پرونده در بنیاد شهید شهرستان ری موجود است که  اولویت  تاریخ شفاهی، مربوط به پدران، مادران  و همسران شهدا ، جانبازان و آزادگان است که بخش عمده ای  از آن انجام شده است.   

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار