مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیش از نصف منابع سالیانه صندوق بازنشستگی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود، گفت: با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه دهیم.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۱۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، نعمت‌الله ترکی در مراسم «زمزمه محبت» که به‌منظور تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استان یزد با بیان اینکه صندوق بازنشستگی یک نظام بیمه‌ای بین نسلی است، اظهار کرد: بی‌انصافی است که همه مشکلاتی طی عمر دولت‌های مختلف به وجود آمده را به گردن دولت سیزدهم بیاندازیم؛ مشکلات امروز در حوزه صندوق بازنشستگی نتیجه پنج دهه گذشته است.


وی با بیان اینکه بیش از نصف منابع سالیانه صندوق بازنشستگی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود، ادامه داد: اینکه بگوییم دولت سیزدهم کاری برای بازنشستگان انجام نداده است، بی‌انصافی است؛ دولت سالیانه ۲۰۷ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با ابراز تأسف از اینکه در دولت قبل حکم‌های صادر شد، بدون اینکه بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته باشند، گفت: با وجود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های نامناسب برای معیشت و رفاه بازنشستگان تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله رایزنی برای اعطای تسهیلات اشتغال و ازدواج به فرزندان بازنشستگان، ادامه داد: هزینه درمان هر فردی در حوزه نظام بازنشستگی در سراسر کشور که دچار بیماری حاد شده باشد را یا از طریق بیمه سلامت و یا از طریق صندوق بازنشستگی را قبول می‌کنیم. این مسئله حکم و قانون نیست شاید خودمان هم زیر سؤال برویم، اما این کار را خواهیم کرد.

ترکی افزود: در حوزه گردشگری تلاش کرده‌ایم تا برای بازنشستگان مزایایی در نظر گرفته شود. تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در مراکز گردشگری تحت پوشش یکی از این اقدامات بوده است؛ اما می‌دانیم کافی نیست و باید برنامه‌ریزی کنیم تا همه عزیزان بتوانند از مزایا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به بازنشستگان ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به دنبال رفع دغدغه‌های بازنشستگان هستیم و ما خود را مکلف به پاسخگویی می‌دانیم. دشمن به دنبال خوراک رسانه‌ای و سوءاستفاده از مطالبات بازنشستگان در جهت تحقق اهداف خود است؛ مواظب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استان یزد با عنوان «زمزمه محبت» با حضور ۷۰۰ نفر از معلمان پیشکسوت و بازنشسته متولد مهرماه ۱۳۳۷ تا پایان ۱۳۳۸ از سراسر استان در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار