خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد عنوان کرد

استفاده از ظرفیت کنگره شهدا برای افزایش سطح مشارکت مردمی در انتخابات/ برگزاری کنگره ملی شهدا با رویکرد مردمی‌سازی

همدان-استاندار همدان گفت: برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات می‌توان از ظرفیت کنگره شهدا به عنوان نقطه اتکا و ثقل استفاده کرد و از این موضوع برای افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۴۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: المان‌ها باید تا پایان هفته آماده و تا ۲۶ تیرماه سالروز بمباران استادیوم قدس، کلنگ‌زنی انجام شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید روی این موضوع تاکید داشته باشند، افزود: هماهنگی در حوزه نشر از سوی شهرداری و حوزه فرهنگی هنری انجام شود و اگر کنگره در فضای مجازی انعکاس ویژه یابد به طور قطع می‌تواند تاثیر خود را بگذارد.

استاندار همدان با بیان اینکه با وجود تاثیر مهم این کنگره، دشمن می‌خواهد این موضوع را خنثی کند، ابراز کرد: هرچقدر که می‌توانیم باید کنگره به سمت مشارکت مردم برود و با رویکرد مردمی‌سازی و اتکا به مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه فصل شب‌های شیدایی می‌تواند فضای مردمی را برای ورود به اجلاسیه‌ها فراهم کند، بنابراین باید با تنوع و ابتکار انجام شود که مردم را پای کار بیاوریم.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: برنامه هایی از قبل برنامه‌ریزی شده و یکی از اقداماتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است چهار رکن موضوع مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت در انتخابات است که برای افزایش مشارکت مردمی می‌توان از ظرفیت این کنگره شهدا به عنوان نقطه اتکا و ثقل استفاده کرد و از این موضوع برای افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود.

وی بیان کرد: می‌توان با ایجاد فضاهای مناسب، سازمان ورزش ورود پیدا کند و در فصل بازگشایی مدارس آموزش و پرورش حضور دانش آموزان را داشته باشد که این امر می‌تواند باعث معنویت در خانواده‌ها شود.

استاندار همدان گفت: مسیر نمایشگاه و ورود و خروج باید به نحوی تدارک دیده شود که ترافیک ایجاد نکند و با نزدیک شدن به کنگره باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و مسئولین پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و دستگاه‌های دولتی باید در اشاعه فرهنگ شهادت و فرهنگ و نکوداشت ایثار و شهادت بکوشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه عنوان کرد: فصل شب‌های شیدایی برگزار شده، تعداد زیادی از مدال‌ها آماده شده و در بحث سرکشی از خانواده شهدا تعداد زیادی از سهمیه‌ها مشخص شده است.

سردار مظاهر مجیدی عنوان کرد: کار در شهرستان‌ها شروع شده که اولویت اول ما است و در برخی از کمیته‌ها کار زیاد است که جلسات مختلفی برگزار شده است.

*برگزاری جشنواره «حبیب حرم» با همکاری بسیج هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: تهیه فیلم شهید همدانی به تهیه کنندگی آقای شفیعی قطعی شد، تا قبل از اجلاسیه در فیلمنامه نکات مورد نظر خانواده شهید همدانی لحاظ می‌شود، فصل شب‌های شیدایی اولین جلسه در تهران سال گذشته برگزار شد که در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

مسعود ویژه بیان کرد: جشنواره «حبیب حرم» با پیگیری‌هایی که انجام شده با همکاری بسیج هنرمندان انجام می‌شود؛ تولید مستند شهید سلگی ۲۰ درصد پیشرفت و مستند شهید خوش لفظ ۷۰ درصد پیشرفت داشته که به زودی رونمایی می‌شوند.

وی ابراز کرد: گروه سرود منتخب ۴ کار فاخر تولید می‌شود یک اجرای کر و ۲ گروه سرود انجام می‌شود که در روزهای اجلاسیه قابلیت برگزاری دارند که با هماهنگی وزارتخانه حدود یک هزار کار تولید خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: هنرهای تجسمی چندکاره کارگاه یک روزه پیش بینی شده و تعدادی ریزبرنامه پیش بینی شده است و تا ابتدای مرداد ماه قرار شد کتاب‌هایی که آماده نشر هستند به مرحله چاپ بروند و برخی کتاب‌ها تجدید چاپ شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار