ویژه‌برنامه جشن عید غدیر در سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد و اسلامی شهرستان نیک‌شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۰۲۶
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیک‌شهر، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نیک‌شهر در حاشیه این برنامه عنوان کرد: عید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمین است و روزی است که در آن حضرت محمد (ص) در حجة الوداع علی (ع) را ولی پس از خود اعلام کرد.

سرهنگ حسین نکوئی افزود: علی (ع) مردی بزرگ و حکیم و قدرتمند بود که در جنگ با کفار درب قلعه آنان را از جای کند و مردی بزرگ که برای مهار نفسش سر دشمن را در جای نبرید و پس از فرونشستن خشمش چنین کاری انجام داد و او شایسته‌ترین و بهترین گزینه برای جانشینی پیامبر اسلام است.

جانشین ناحیه مقاومت سپاه نیک‌شهر نیز در این مراسم گفت: اگر هدف پیامبر گرامی اسلام در مسئله غدیر خم تنها اعلان دوستی با علی (ع) بوده پس چرا نزول آیه ۵۵ سوره مائده «بلغ ما انزل الیک» به اعلام رهبری امام علی ارتباط دارد؟

حمیدرضا شیبک افزود: در این آیه خداوند می‌فرماید: ای رسول، خدا آنچه درباره علی از طرف خدا بر تو نازل شد ابلاغ کن یعنی رهبری علی بر امت اسلامی را به مسلمانان بازگو و در سخنرانی خود امامت و وصایت علی (ع) را آشکارا بیان نمود.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد شهرستان نیک‌شهر گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: جایگاه حضرت علی (ع) نسبت به من مانند جایگاه هارون نسبت به حضرت موسی است با این تفاوت که پس از من پیامبری نخواهد آمد. علی (ع) تنها کسی است که اگر بعد از پیامبر مردم به دنبال او بروند هدایت خواهند شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: علی (ع) پس از پیامبر (ص) رهبر شماست و خداوند بزرگ آیه‌ای در قرآن در همین مسئله نازل فرموده که همانا رهبر و سرپرست شما خدا و رسول او و کسانی که ایمان آوردند و نماز را به‌پای دارند و در حال رکوع زکات می‌پردازند همانطور که می‌دانیم علی (ع) نماز را به پا داشت در حال رکوع زکات داد و درهرحال خدا را می‌طلبید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار