سردار فرجی عنوان کرد

شهید شمسی پور، اسوه و الگوی ورزش همدان/ ورزش بهترین بستر برای معرفی فرهنگ ناب دفاع مقدس

همدان- دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان شهید شمسی پور را اسوه و الگوی ورزش همدان دانست و گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت گروه زورخانه‌ای در افتتاحیه اجلاسیه کنگره استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۹۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی امروز در نشست خبری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور پیرامون مسابقات  قهرمانی کاراته و تیراندازی بسیج کشور که به میزبانی همدان و در راستای گرامیداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در حال برگزاری است، با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره جوانان و نوجوانان به خوبی دیده شده‌اند، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان قشر تاثیرگذار در کنگره هستند و در جلسات متعددی که با اداره ورزش و جوانان استان از سال گذشته تا به امروز برگزار کرده‌ایم بر این موضوع تاکید داشتیم که ورزش بهترین بستر برای معرفی فرهنگ ناب دفاع مقدس است.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در کمیته ورزش و جوانان به عنوان یکی از ۲۳ کمیته کنگره ۸ هزار شهید استان همدان عنوان کرد: از سال گذشته که برنامه‌های کنگره در دستور کار قرار گرفت تا به امروز اقدامات خوبی در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته است و مسابقات متعددی برگزار شده و تلاش شده تا با اهمیت دادن به ورزش و تقویت این حوزه، در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نشاط و امید آفرینی در جامعه گام برداریم.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه کمیته ورزش و جوانان یکی از کمیته‌های مهم و اثرگذار و قابل توجه کنگره است، تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری انتظار دارد خروجی کار کنگره‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، در این راستا اقدامات موثری برداشته شده و در موضوع ایمان و امید در کنگره آن چیزی که وظیفه ما بوده به ویژه در میان قشر جوان و نوجوان کار‌های خوب و اقدامات اثربخشی انجام شده است.

وی به برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته و تیراندازی بسیج کشور به میزبانی همدان طی روز‌های گذشته اشاره و بیان کرد: این یک برنامه خوب در راستای برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان است که با حضور پررنگ نوجوانان و جوانان  در دو بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه چندین برنامه محوری در حوزه ورزش و جوانان در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: برگزاری مسابقات چهار جانبه، کشتی و کاراته، ورزش‌های باستانی از جمله این برنامه‌ها است که نشان از ظرفیت بالای حوزه ورزش برای معرفی آرمان‌های شهدا دارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مهمی برای معرفی قهرمانان ورزشی استان در راستای برگزاری کنگره برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: شهید شمسی پور یک قهرمان ورزشی، قهرمان جنگ هشت سال دفاع مقدس، قهرمان در جبهه مقاومت و جستجوگر نور است که با اقدامات صورت گرفته به خوبی به جامعه معرفی شد و ۱۰ کتاب از ایشان نوشته شده که طی روز‌های آینده چندین کتاب رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان شهید شمسی پور را اسوه و الگوی ورزش همدان دانست و بیان کرد: در سالگرد شهادت ایشان یک اجرای ورزش باستانی را شاهد بودیم که جذابیت بالایی داشت و در تلاش هستیم تا از این ظرفیت گروه زورخانه‌ای در افتتاحیه اجلاسیه کنگره استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش روستایی به دنبال اجرای برنامه‌های خاص ورزشی در سطح بخش‌ها و روستا‌ها هستیم، یادآور شد: در رشته کشتی با همکاری شهرداری یک مسابقه در بخش محلات با حضور جمع زیادی از کشتی‌گیران در رده پایه برگزار کردیم که استقبال بی‌نظیری از این مسابقه به عمل آمد.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری مسابقات چهارجانبه پیشکسوتان فوتبال با حضور کشور‌های جبهه مقاومت همچون فلسطین، لبنان، سوریه و ایران هستیم، اظهار کرد: این مسابقه به این دلیل است تا تلفیقی از جبهه مقاومت، موضوع ورزش و ۸ سال دفاع مقدس باشد و اثرگذاری خوبی در جامعه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بحث ورزش پیشکسوتان هنرمند به دنبال پیگیری و رایزنی هستیم تا بتوانیم قبل از برگزاری کنگره برای پیشکوستان هنرمند حداقل یک بازی دوستانه برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار