امیر سرتیب یوسف قربانی: هوانیروز به تأسی از قیام عاشورا بیش از ۳۸۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: ۹۵۲۵۴۰۸
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

انقلاب ما نشأت گرفته از عاشوراست و هوانیروز ۳۸۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی صبح روز شنبه در نشست خبری که به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز بیعت کارکنان هوانیروز ارتش با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: بیعت با امام راحل در ۱۹ تیرماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

با اشاره به اینکه ناوگان هوانیروز بزرگ‌ترین ناوگان غرب آسیاست، گفت: در زمینه تعمیر و نگهداری این ناوگان به گونه ای عمل کردیم که امروز قوی‌ترین ناوگان هوایی غرب آسیا را در اختیار داریم.

امیر قربانی افزود: امروز پس از چهار سال، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور فرمانده نیروی زمینی در زمینه سامانه‌های دید در شب محقق و این سامانه‌ها بومی‌سازی و روی بالگردهای ما نصب شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: با بهره‌گیری از این سامانه‌ها ما در شب پرواز داشتیم و در تمرین شبانه، اهداف را منهدم کردیم به طوری که روی بالگرد‌های ما تجهیزات بسیار پیشرفته نصب شده و در شرایط مختلف آب و هوایی پرواز داریم.

وی با با بیان ولایتمداری و توانمندی بالای کارکنان هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: اندیشکده‌های نظامی آمریکایی به فرماندهان نیروی دریایی این کشور هشدار دادند که مراقب باشید تا بالگرد‌های هوانیروز ایران رزمنده‌های خود را روی ناو‌های شما پیاده نکنند.

فرمانده هوانیروز ارتش به اقدامات مردم‌یاری هوانیروز اشاره و عنوان کرد: ما در بلایای طبیعی در بین مردم عزیزمان حضور داشتیم. ارتش فدایی ملت است و ما این را اثبات کردیم؛ در آتش‌سوزی‌ها و وقوع سیل در استان‌های مختلف با بالگرد‌های هوانیروز به یاری مردم عزیزمان شتافتیم.

 

امیر قربانی یادآور شد: ارتش بالای ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد. در آن زمان امام راحل درخصوص رشادت‌ نیروهای ارتش در دفاع مقدس فرمودند شما کاری کردید که دل تمام مسلمانان را شاد و دشمنان را مأیوس کردید.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس ما یک اقیانوس است، تأکید کرد: باید به واقعه ۱۹ تیر بیشتر پرداخته شود؛ زیرا واقعه و جریانی تاریخی بوده که امام راحل آن را پایه‌گذاری کردند.

امیر سرتیپ قربانی بیان داشت: در سال ۱۳۵۸ یک رژه تاریخی نمادین اتفاق افتاد و بیعتی با امام راحل صورت گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار