امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای، حاصل دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است، گفت: عضویت ایران در این سازمان، نشان‌دهنده عزت و عظمت جمهوری اسلامی در شرایط تحریم است.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۴۸
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای، حاصل دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نمازجمعه ایلام اظهار با تبریک عید غدیر سعید خم، اظهار کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین عیدی است که خداوند، نصیب انسان‌ها کرده، چراکه نشان‌دهنده شایسته‌سالاری در نظام حکومتی اسلامی است.

وی بیان کرد: عید غدیر خم، عید مستضعفان جهان است، روزی است که امام معصوم (ع) از طرف خداوند مسئولیت اجرای قوانین اسلام و تبیین آنها را برعهده می‌گیرد.

خطیب نمازجمعه ایلام با اشاره به اینکه در نکوداشت و تحلیل این عید کوتاهی و غفلت‌هایی در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون صورت‌گرفته است، افزود: نتیجه این کوتاهی، خانه‌نشین شدن امامت و جایگزین‌شدن خلافت شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار تأکید کرد: نتیجه این خانه‌نشینی، مظلوم شدن تنها یادگار پیامبر اسلام (ص) شد که باید جبران و غدیر در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اگر به جایگاه غدیر توجه می‌شد، عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و سرنوشت دنیا و به‌خصوص مسلمانان الان این‌جور نبود و طوری دیگر بود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از نیازهای عید غدیر، فضای نشاط، شادابی و لبخند در جامعه است، یادآور شد: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که می‌گوید هر کس در این روز به روی مؤمنی لبخند بزند، روز قیامت خداوند با نگاه رحمت به او نگاه خواهد کرد و هزار حاجت او نیز برآورده در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نیاز است همان‌طور که برای عزای ائمه معصوم (ع) عزاداری می‌کنیم و برنامه‌های مختلف اجرایی می‌شود که کار خیلی خوبی است، برای شادی ائمه اطهار (ع) نیز باید برنامه‌های شاد و جذاب در جامعه برگزار شود.
وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باید کار کنیم، از همه مردم استان که به‌صورت خودجوش جشن عیدی برپا کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم، نیاز است این جشن‌ها فراگیر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: چهارشنبه هفته آینده سالروز یکی از حوادث تلخ کشور ما است، سال ۱۳۱۴ رضاخان باحجاب وارد جنگ شد و دستور کشف حجاب صادر کرد.

وی ادامه داد: مردم کشور ما نیز مقاومت کردند و دراین‌بین تعدادی از برادران و خواهران ما به شهادت رسیدند و روز آخر تیرماه به‌عنوان روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: حرکت این افراد به شهادت رسیده برای حجاب و عفاف، قابل‌تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به اینکه بر بانوانی که طول حکومت رضاشاه در خانه برای حجاب معتکف شدند، درود می‌فرستیم، افزود: این بانوان برای حفظ حجاب و عفاف خود سختی‌های زیادی کشیدند و سرفرازانه از عفت خود دفاع و دین خود را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار افزود: ترویج بی‌حجابی در جامعه تکرار تبدیل کشور آندلس به اسپانیای امروز است.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه کسانی که تصویب لایحه حجاب و عفاف نقش دارند، دقت کنند و حکم خداوند را در نظر بگیرند، افزود: وقتی از حکم خداوند کوتاه بیاییم، ضربه سخت‌تری خواهیم خورد این آزمونی برای تصویب‌کننده‌ها است.

وی گفت: کسانی که ابزار دشمن هستند و برای ناهنجاری در جامعه تلاش می‌کنند، باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: کسانی که فریب‌خورده هستند، نیاز به ارشاد و راهنمایی دارند، باید هدایت شوند و بی‌حجابی به‌عنوان منکر به آنها آموزش داده شود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مثبت کشور طی هفته گذشته عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بوده است، اضافه کرد: این مورد از نکات مثبت در دولت بود و چراکه این سازمان سنجش میلیارد نفر در جهان جمعیت هدف دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: ایران بدون پذیرش برجام و آف. ای. تی. اف توانست به این سازمان ملحق شد، سازمان شانگهای ۹ عضو دارد و جمهوری اسلامی ایران نهمین عضو این سازمان است.

وی با تقدیر از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، ابراز کرد: از مدت‌ها قبل آمریکایی‌ها تلاش کردند که عضو ناظر سازمان شانگهای باشند که آنها را در این سازمان نپذیرفتند، اما جمهوری اسلامی پذیرفته شد، عضویت ایران در این سازمان یک سود دوطرفه است، آنها به جمهوری اسلامی به‌خصوص در حوزه ارتباطی و جغرافیایی نیاز دارند، همچنین این کشور شدیداً به منابع نفت و گاز ایران نیاز دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار