آزمایش کاربردی علف کش اتوبور در مزارع نخود کلیبر

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی کلیبر از آزمایش کاربردی علف کش اتوبور در مزارع نخود شهرستان خبر داد ‌.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۳۲
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیاوش حضوری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل علف‌های هرز مزارع نخود در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در چهار نقطه از مزارع نخود در روستاهای مولان، پیرلر سفلی، اتی کندی و شهر آبش احمد این علف کش مورد استفاده قرار گرفت.

حضوری با بیان اینکه بررسی‌های انجام یافته توسط کارشناسان حفظ نباتات سازمان و این مدیریت تاثیر استفاده از این علف کش در مزارع نخود را مطلوب ارزیابی کرد، افزود: با عنایت به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع محدود کننده افزایش سطح زیر کشت نخود هزینه بالای کارگری مبارزه دستی با علف‌های هرز است اظهار امیدواری کرد با استفاده از این علف کش شاهد افزایش سطح زیر کشت نخود و افزایش میزان تولید و درآمد بهره‌برداران و تناوب صحیح زراعی در اراضی دیم و اجرای بهینه طرح جهش تولید در دیمزارها خواهیم بود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با بیان اینکه دز مصرفی پایین، مصرف به صورت پیش رویشی، قابلیت حرکت در آوندهای چوبی و آبکشی و یا کنترل علف‌های هرز پهن برگ یکساله شامل خرفه، سلمه تره، تاج ریزی، خردل وحشی، تاج خروسی و... مزایای استفاده از این علف کش است، افزود: در راستای ترویج استفاده از این علف کش با هماهنگی اداره آموزش و ترویج این مدیریت ،کشاورزان نخودکار روستاهای مختلف شهرستان از مزارع الگویی و استفاده شده از این علف کش در آن مزارع بازدید کرد و تاثیر علف کش فوق را دید.

گفتنی است اتوبور علف کش انتخابی و سیستمیک حاوی 240 گرم در لیتر ایزوکسافلوتل از خانواده ایزوکسازول و 240 گرم بر لیتر ایمن کننده نخود بنام سیپروسولفامید است که بصورت پیش رویشی  بلافاصله بعد از کاشت و قبل از رویش علف های هرز استفاده می شود.

ارسال نظرات