به گفته‌ی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان شهدا و خانواده های آنان مالکان واقعی انقلاب هستند؛ نه آنهایی که با نیت اشاعه‌ی فساد دست به ایجاد اختلال و نا آرامی در جامعه اسلامی می‌زنند.
کد خبر: ۹۵۲۴۸۱۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان‌الله محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بخشش، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان به‌ همراه چند تن از روحانیون دیگر با حضور در منزل روحانی شهید حجت‌الاسلام محمدعلی اصغری و منزل روحانی شهید حجت‌الاسلام سید صادق حببب‌زاده با خانواده‌های معظم این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در این دیدار با اشاره به بیانی از شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کردند: تا کسی شهید نبود، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند؛ این جمله‌ی گوهربار از سردار عزیزمان یعنی شهید به دلیل عبور از منیت و نفسانیت در خدا ذوب می شود و حجاب های ظلمانی را پشت سر می گذارد و به جایگاه ضیافت الله و لقاء الله می رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه نباید در درک جایگاه شهدا تردید کرد، افزود: شهدا همانند انبیاء و اولیاء دارای اعجاز هستند، زیرا شهید اخلاص پیدا کرده و مانند قطره ای است که به دریا متصل شده و در مدار مغناطیس آل الله قرار دارد. مردم با معرفت به قبور شهدا توسل می کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده های آنان مالکان واقعی انقلاب هستند؛ نه آنهایی که با نیت اشاعه‌ی فساد دست به ایجاد اختلال و نا آرامی در جامعه اسلامی می‌زنند، تصریح کردند: شهید زین الدین‌ها، بارفروش‌ها، بابایی‌ها و ... برای به ثمر رسیدن انقلاب، جان خود را فدا نمودند، این‌ها باید خط قرمزهای انقلاب را تعیین کنند. اخلاق شهدا تاکید بر حفط حجاب، نماز اول وقت، تواضع و پرهیز از محرمات است. اخلاق شهدا باید در جامعه پیاده شود. این ها ارزش‌های ما است و باید وصیت نامه های شهدا متناسب با سطوح مختلف فکری در تمام کتاب های درسی درج شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حفظ حجاب و پشتیبانی از ولایت از شاخصه های مهم وصیت‌نامه‌های این عزیزان است، گفتند: وصیت نامه ای یافت نشده است که این دو اصل در آن درج نشده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه هشت عمل وجود دارد که اگر فردی آنها را انجام دهد، با پیامبران(ص) و صدیقان و شهداء محشور می‌گردد، افزودند: این هشا عمل عبارت است از: ۱.پرداخت هزینه حج کسی (اگر متمول باشد)، ۲.زن دادن جوان عزب، ۳. سرپرستی یتیم و پروراندن او، ۴. رسیدگی به فریاد دادخواه، ۵. هدایت گمراه، ۶. اطعام نمودن فرد گرسنه، ۷. سیراب نمودن فرد تشنه، ۸. روزه گرفتن در روز های سخت تابستان.

ایشان با اشاره به اینکه شهادت و جهاد حادثه متوقف سده در قطعه‌ای از زمان نیست، تصریح کردند: قهرمانان جهاد هرگز نمی‌میرند. شناسنامه‌های آنها هرگز باطل نمی‌شود و همیشه شاهد و حاضر هستند. جنگ چیزی نیست که وقایع‌اش در درونش دفن شود. یک کشور و یک ملت اگر از هویت، استقلال، فرهنگ، میراث ماندگار خود و سرزمین خود دفاع نکند برای همیشه ممکن است تحقیر، اسیر، تسلیم، فقیر و محو شود.اگر در یک مقطع درست و مطمین و ثابت عمل نکند ممکن است برای همیشه بشکند. آثار جنگ برای هشت سال نیست بلکه برای چند هزار سال است. ارزش شهادت و جهاد با زمان کم نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان از دوران دفاع مقدس به عنوان یك سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برده و گفتند: شهدا نیز جزو سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام بوده كه باید ایثار، فداكاری و رشادت آنها، پاس داشته شده، تا روح فداكاری، وفاداری و ایثار به عنوان یك ارزش حفظ، و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه واقعیت این است که همیشه از صدر اسلام تا به امروز، جهاد و شهادت ضامن سعادت مسلمانان شده است، تصریح کرد: هر زمان که خورشید اسلام بر عالم درخشید و طلوع کرد، همه مستکبران در مقابل طلوع این خورشید ایستادند. چه آن زمان که در صدر اسلام، پیامبر(ص) پیام وحی، عدالت و آزادی را بر انسان‌ها می‌خواند، جنود شیطان در مقابل ایشان ایستادند و چه در زمان امامان (ع)، اصحاب زر و زور، منافقان و مشرکان ایستادند تا نور خدا را خاموش کنند.

ایشان با اشاره به اینکه استکبار در حال فرار بوده و جانی برایش باقی نمانده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حاشیه سیاست‌های منطقه بوده و اراده سیاسی آنها همچون گذشته دیگر نافذ نیست؛ در نبرد سیاسی، اسلام پیروز شده است و این‌ها واقعیت بوده و شعار نیست. ما از بطن میدان سخن می‌گوییم و تحولات را می‌بینیم. شما هم می‌بینید و می‌شنوید فرار دشمنان از افغانستان با آن شکل و شمایل رسواکننده را می‌بینید و می‌شنوید. جهان امروز جهانی نیست که بتوان سری را کتمان کرد و یا تحولی را نادیده گرفت؛ همه چیز در آن واحد به همه نقاط جهان مخابره می‌شود. همه حال و روز دشمنان را می‌بینند. همه شکست آنان را در لبنان در ماجرای سوخت و بنزین دیدند؛ عنقریب فرار آنها را از سایر بلاد اسلامی خواهیم دید. سرزمین‌های اسلامی جای امنی برای هیچ اشغالگری نیست و اسلام چنین اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد، اسلام صاحب یک فرهنگ غنی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز ملت ایران در آستانه فتح قله‌های بزرگی است، بیان کردند: وقتی ملت ایران تحریم را پشت سرگذاشته، به عملیات روانی دشمن اعتنایی نکرده، جنگ رسانه‌ای دشمن را بی‌اعتبار کرده و قدرت خود را در جهان به جهانیان نشان می‌دهد که اینجا صاحب قدرت است و اراده و ایمان و تصمیم و عقل چنین است این ملت بزرگ در حاشیه امن قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم خواندند و گفتند: البته اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است.

ایشان با بیان این که حضرت امام و شهدا با عزت طاعت به عالی‌ترین مقام‌ها رسیدند، افزودند: اگر انسان به سمت طاعت الهی برود خداوند متعال انیس او خواهد شد و به هیچکس نیازی نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه شهادت خیلی مفهوم بلندی است، بیان کردند: مقام شهید خیلی عالی است که حتی تصور هم نمی شود کرد به همین دلیل یک درب بهشت برای شهداست، بهشت هشت درب دارد اما "باب المجاهدین" یکی از دربهای بهشت است که مخصوص ورود شهداست. شهید حق شفاعت ویژه دارد نه فقط از اقوام و خانواده اش بلکه برای غریبه ها هم حق شفاعت دارد.

ایشان با اشاره به وفاداری حضرت عباس(ع) بیان کردند: حضرت عباس(ع) فدایی ولایت شدند و زیباترین گواه این مسأله جان سپردن در مسیر حق و دفاع از حقانیت امام حسین(ع) به عنوان ولی خداست، آن حضرت با لب تشنه به شهادت رسید تا پیش از ولی امر خود آب ننوشد و این معنای حقیقی دفاع از ولایت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات