خبرهای داغ:
سردار اباذری در یادواره ۲۶۷ شهید آماد و پشتیبانی سپاه انصارالحسین (ع):

شهدای آماد برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام جانانه به پا خاستند/ نیروهای آماد و پشتیبانی مخلصانه و مظلومانه پای کار بودند

همدان-دبیر اجرایی قرارگاه امام حسین(ع)گفت:شهدای آماد وپشتیبانی باتمام وجود برای انجام وظیفه خود که پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود جانانه به پا خاستند ولحظه‌ای آرام نگرفتند تاجایی که جان باارزش خود را فدا کردند.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۶۴
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حمید اباذری در چهارمین یادواره ۲۶۷ شهید آماد و پشتیبانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان که در اردوگاه ابوذر برگزار شد، با بیان اینکه ما سال‌ها از موضوع پاسداشت شهدای آماد و پشتیبانی غفلت کردیم، اظهار کرد: به لطف خداوند طی چند سال اخیر موضوع برگزاری یادواره شهدای آماد و پشتیبانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با یادآوری رشادت‌های نیروهای آماد و پشتیبانی در دفاع مقدس، به نقش مهم این نیروها در شکست دشمن اشاره و بیان کرد: نیروهای آماد و پشتیبانی رشادت‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشتند و اساس کار ما در جنگ آماد و پشتیبانی بود.

دبیر اجرایی قرارگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه آماد و پشتیبانی از رسته‌های مهم و تعیین‌کننده در دوران جنگ بود، گفت: گاهی همه فکر می‌کنیم رزمندگانی که در خط مقدم بودند و دشمن را نشانه می‌گرفتند کار اصلی را انجام دادند، در صورتی که اینچنین نیست؛ اگرچه رزمندگان خط کار بزرگی انجام دادند اما کار اصلی را نیروهای آماد و پشتیبانی انجام دادند چراکه فرماندهان، بدون آماد نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه آماد و پشتیبانی در دوران دفاع مقدس از جایگاه مهم و خطیری برخورار بود، اضافه کرد: اساس کار آماد بر این بود که همه پشتیبانی‌های کشور را جمع و در اختیار رزمندگان قرار دهد؛ آماد نه تنها در پشت خط و در خط بود بلکه کار را از مرکز شهرها و روستاها شروع و امانت‌های مردم را جمع می‌کرد و در خط مقدم به دست رزمندگان می‌رساند.

سردار اباذری با بیان اینکه نیروهای آماد و پشتیبانی تلاش‌ها و اقدامات ارزنده‌ای در جنگ داشتند که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: تأمین انواع سلاح، تجهیزات، مهمات و قطعات نیروها، تهیه غذا برای رزمندگان و ... از مهم‌ترین عوامل موفقیت در جنگ بود که همگی بر دوش نیروهای آماد و پشتیبانی بود و هر آنچه نیاز رزمندگان بود مهیا می‌کردند.

وی تصریح کرد: شهیدان آماد و پشتیبانی با تمام وجود برای انجام وظیفه و تکلیف خود که همان پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود جانانه به پا خاستند و لحظه‌ای آرام نگرفتند تا جایی که جان با ارزش خود را فدا کردند.

دبیر اجرایی قرارگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه به مدد نیروهای آماد و پشتیبانی ما در جنگ دغدغه‌ای به نام مسائل قبل، حین و بعد از عملیات نداشتیم، گفت: وسایل و تجهیزات که رزمندگان نیاز داشتند آماد مهیا می‌کرد، اگر تعمیرات لازم داشت انجام می‌دادند، مهمات و غذا می‌رساندند، مجروحات جنگ را بر می‌گردانند و هزاران کار دیگر که تماماً بر دوش نیروهای آماد و پشتیبانی بود به طوری که پشت همه رزمندگان اول به خدا و بعد به نیروهای آماد و پشتیبانی گرم بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای آماد و پشتیبانی در جنگ مخلصانه و مظلومانه پای کار بودند، عنوان کرد: تقریبا هیچ وقت و هیچ جایی از شهدای آماد به درستی یاد نشده است.

سردار اباذری به وجود هزاران شهید آماد و پشتیبانی در جنگ اشاره و اظهار کرد: اینگونه نبود که نیروهای آماد تنها در پشت جبهه خدمت کنند بلکه در خط هم بودند و در وسط معرکه و آتش بسیار سنگین که همه به دنبال پناه گرفتن بودند به دست رزمندگان مهمات می‌رساندند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و اقدامات نیروهای آماد و پشتیبانی در جنگ بسیار با عظمت است که باید به این رشادت‌ها و دلیرمردی‌ها افتخار کرد، گفت: کشور ما مرهون و مدیون شهدا است که بخشی از این شهدا از شهدای آماد هستند.

* لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

دبیر اجرایی قرارگاه امام حسین(ع) ضمن تشریح شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران، به تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز بعد از 44 سال از انقلاب، ما مردمی داریم که حوادث عجیبی را پشت سر گذاشتند اما ایستادگی کرده و پای نظام و انقلاب خود ماندند.

وی اضافه کرد: امروز کشور ما فرازهای بزرگی را طی کرد و فراز و نشیب‌های عظیمی، که یکی از قطعات مشعشع و بسیار سخت آن دفاع مقدس بود که هشت سال به طول انجامید.

سردار اباذری به شرایط سخت معیشتی و اقتصادی جامعه امروز اشاره و بیان کرد: امروز کشور ما دچار مشکلات سختی است که این مشکلات مردم را آزار می‌دهد و عمدتا مسائل اقتصادی و معیشتی است که مردم را در کف خیابان‌ها و در خانواده‌ها اذیت می‌کند.

سردار اباذری با تاکید بر اینکه حق مردم ما شرایط  سخت اقتصادی و معیشتی امروز نیست، سوءمدیریت‌ها و عدم مدیریت صحیح منابع را حاصل این شرایط سخت دانست و افزود: ما نمی‌توانیم در وجود مشکلات امروز جامعه سهم سوءمدیریت‌ها را انکار کنیم اما در مدیریت منابع به خصوص در اقتصاد خوب عمل نکردیم چراکه در عرصه‌هایی که خوب عمل کردیم امروز کشور در اوج قله است.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و معیشت مردم اشاره و بیان کرد: شعب ابیطالب بر پیامبر(ص) گذشت این سختی‌ها هم بر ما می گذرد، مردم ما و به خصوص خانواده‌ها بیشترین فشار اقتصادی را تحمل می‌کنند اما طرفدار نظام، انقلاب، شهدا و رهبری هستند و به خاطر همین ارزش‌ها است که امروز در مراسم پاسداشت شهدا حضور یافته‌اند.

دبیر اجرایی قرارگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه کشور ما کشوری بزرگ، مقتدر، مظلوم و نمونه‌ای از حکومت امام علی(ع) است، اظهار کرد: کشور ما کشوری مقتدر و بزرگ است و این عظمت و بزرگی آثار خود را به دنیا نشان می‌دهد و امروز تمام کسانی که می‌خواستند ما نباشیم یا خود نیستند یا ذلیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: تمام ابرقدرت‌هایی که در صدد بودند ما زانو بزنیم، امروز به کوری چشم آنها ما پر قدرت ایستاده‌ایم و خودشان به مشکل بر خورده‌اند؛مکرونی که چند ماه پیش با دلقک‌های دشمن ایران اسلامی ملاقات کرد امروز پشت زباله‌ها پنهان شده است و هر آنچه برای ما می‌خواست خود درگیر آن شده که این همان سنت الهی است.

سردار اباذری با بیان اینکه کشور ما کشور الهی است و کسی نمی‌تواند خدا، ارزش‌ها، دین و شهدا را از ما بگیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان بسیار در تلاش هستند تا این ارزش‌ها را از ما بگیرند اما هرچه تلاش می‌کنند کمتر بهره می‌گیرند، دل مردم ما آکنده از عشق دین و ارزش‌ها و عشق ولی است که نشانه آن هم همین ایستادگی‌ها است.

 

خبرنگار: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات