معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رفتار ضد حقوق بشر آمریکایی در سطح جهان قابل کتمان نیست.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۵۵
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، با اشاره به نامگذاری روز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها، سازمان‌هایی که به وجود آوردند که بتوانند با کشورهایی که مخالف آنها هستند و یا کشورهایی که مستقل‌اند با ابزارهای ابزار حقوق بشر سعی می‌کنند این کشورها را محکوم کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: اما اگر نگاهی به رفتار خود آمریکایی‌ها داشته باشیم چه در داخل جامعه آمریکا و یا در خاورمیانه و کشورهای مختلف اسلامی و در اقصی نقاط جهان می‌بینیم که کارنامه سیاهی در خصوص رفتار ضدحقوق بشری دارند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار ضد حقوق بشر آمریکایی در سطح جهان قابل کتمان نیست عنوان کرد:آمریکایی‌ها خود عامل جنگ افروزی و کودتا در بسیاری از کشورها هستند و در بسیاری از امور ملل دخالت کرده‌اند و از افراد خاصی به حمایت پرداخته‌اند که ضد حقوق بشر بوده‌اند.

حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بارها از حکمرانان دیکتاتور حمایت کردند و جنایات فراوانی را مرتکب شده‌اند و نسبت به کشور ایران اسلامی حدود 70 سال است که شاهد ظلم و جنایت از سوی آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به کشورهایی مانند افغانستان و یمن و سوریه و لبنان و دیگر کشورها شاهد مظالمی هستیم و جنایاتی را علیه این کشورها مرتکب شده‌اند که خود امریکایی‌ها به آن اعتراف می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: این جنایات قابل کتمان نیست،بلکه کاملا آشکار است و از این جهت بایدبه خوبی تبیین شود چون آنها می‌خواهند چهره خود را یک چهره حقوق بشری جلوه دهند و از این رو باید واقعیت‌ها را برای افکار عمومی مطرح کنیم.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار