زنجان - مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: ساده زیستی و خوش رویی بارزترین ویژگی امام هادی(ع)بود.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۹۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

ساده زیستی و خوش رویی بارزترین ویژگی امام هادی(ع)بود

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت امام هادی( ع) ،اظهار داشت:امام هادی( ع) تمامی مفاخر معنوی و صفات نیک را داشت.

وی در رابطه با پیرامون ویژگی‌های شخصیتی «امام هادی (ع)» گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته اخلاقی «امام هادی (ع)»، ساده زیستی ایشان بود و روایت‌های فراوان در این خصوص وجود دارد که امام را فردی ساده‌زیست معرفی می‌کند و ایشان را بنده‌ای وارسته توصیف می‌کنند.


حجت الاسلام احدی ادامه داد: «امام هادی(ع)» خوش‌خوترین و راست‌گوترین مردم بودند. هر کس که ایشان را از نزدیک می‌دید احساس می‌کرد با خوش‌ برخوردترین انسان‌ها مواجه شده است و این از ویژگی‌ها اخلاقی ایشان بود.


حجت الاسلام احدی به شخصیت علمی این امام بزرگوار اشاره و اظهار کرد: شخصیت علمی «امام هادی (ع)» از همان دوران کودکی و پیش از امامت ایشان شکل‌گرفته بود، امام دهم تسلط عجیبی بر علوم داشتند لذا در مناظره‌های علمی، پاسخ‌گویی به شبهه‌های اعتقادی بسیار توانمند بوده و توانستند شاگردان برجسته‌ای را تربیت کنند، این مؤلفه‌ها بیانگر جایگاه والای علمی «امام هادی (ع)» است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) ابراز کرد: این امام همام گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از دانش بود، هنگامی‌ که «متوکل عباسی» حاکم وقت و دشمنان با مطرح کردن سؤالاتی در خصوص احکام این بزرگوار را به مبارزه می‌طلبیدند ، ایشان با توانمندی علمی و ذکاوت بالا به تمام سؤالات پاسخ داده و آنها را مغلوب می‌کردند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: روش او منصفانه و منطبق با اصول عدالت بود، کارهایش شایسته تمجید و تحسین‌انگیز بود زیرا به همراه فضیلت و شرافت بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار