خبرهای داغ:
یونسی خبر داد

محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریالی نانوایی‌های همدان

همدان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تعداد ۱۸۷ فقره پرونده تخلفات کم فروشی و گرانفروشی و عرضه گسترده تخلفات نانوایی وجود داشت که بیش از ۱۰ میلیارد ریال محکوم شدند.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۹۸
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرضیه یونسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فراوانی پرونده‌های ارجاع شده در گشت‌های مشترک مربوط به نانوایی‌ها، مرغ فروشی‌ها و مشاوران املاک است که نانوایی‌های همدان در این مدت زمان بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه این واحدهای متخلف در بازدید از روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی، بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف همدان شناسایی شدند، افزود: ۳ هزار و ۳۵۲ فقره پرونده وارده بوده که از این تعداد ۲ هزار ۸۷۴ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، ۲۶۶ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز  و ۲۱۲ فقره پرونده در بخش بهداشت و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۷۸ فقره پرونده که به تفکیک در بخش کالا و خدمات ۲ هزار و ۸۵۹  فقره پرونده، در بخش قاچاق کالا و ارز ۲۱۶ فقره پرونده و ۲۰۳ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان همدان مختومه و رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای متخلف یک هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال جریمه شدند، عنوان کرد: میزان جزای نقدی در نظر گرفته شده برای ۳ هزار و ۲۷۸ فقره پرونده مختومه در استان همدان طی سه ماه اول سال جاری است.

یونسی گفت: آمار گشت سیار تعزیرات با همکاری دستگاه های کاشف و ضابط در سطح عرضه ۳۶۵ اکیپ بازرسی است که از ابتدای سال، تعداد واحدهای صنفی ۳ هزار و ۸۰۰ واحد بازرسی شده است.

وی بیان کرد: تعداد واحدهای دارای تخلف ۸۲۹ فقره  واحد صنفی است که در سه ماهه اول سال جاری شناسایی شدند که ۶۰۳ فقره پرونده متشکله تعزیراتی که مشکل بقیه واحدها با تذکر لسانی در مرحله اول رفع شد و محکومیت نقدی در خصوص پرونده‌های گشت‌های سیار ۷۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز کرد: تعداد ۱۸۷ فقره پرونده تخلفات کم فروشی و گرانفروشی و عرضه گسترده تخلفات نانوایی وجود داشت که بیش از ۱۰ میلیارد ریال محکوم شدند و آمار پرونده‌های مرغ فروشی تعداد ۸۷ فقره پرونده مرغ فروشی بود که با تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و ۱۷  فقره پرونده عدم رعایت موازین بهداشتی تشکیل شده که بیش از ۶ میلیارد ریال محکومیت نقدی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تعداد ۱۳ پرونده در خصوص گرانفروشی و عدم درج قیمت و ۳ فقره پرونده عدم رعایت موازین بهداشتی برای لبنیات فروشی‌های استان همدان تشکیل شده که به محکومیت نقدی یک میلیارد ریال جریمه شد.

یونسی عنوان کرد: ۴۷ پرونده گرانفروشی و احتکار برای لاستیک فروشی‌های استان تشکیل شده که مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال محکومیت نقدی جریمه شدند.

وی گفت: پرونده مشاورین املاک ۲۱ پرونده عدم درج قیمت، ارائه فاکتور و گرانفروشی است که در حال رسیدگی است؛ همچنین تعزیرات به مدارس غیرانتفاعی، باشگاه‌های بدنسازی ورود پیدا کرده و از مردم درخواست کرد تخلفات در این حوزه را گزارش کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه آرایشگاه‌ها مستقیما وارد جراحی‌های زیبایی شدند که به نام ورود به نظام پزشکی نامگذاری شده است که تعیین تکلیف می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به هیچ وجه بازرس ندارد و تمامی بازرسان قاضی شعب هستند.

وی بیان کرد: در بحث نانوایی‌ها چون قوت قالب مردم نان است روزانه سه گشت مشترک داریم که یکی از این گشت‌ها مختص نانوایی‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار