خبرهای داغ:

مساجد محل تربیت مجاهدان/ مسجد هر محله نسخه اختصاصی برای آن دارد

تبریز- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مساجد سنگر تربیت مجاهد برای حوزه های علمیه خواند.
کد خبر: ۹۵۲۳۹۱۷
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام کمال الدین خداداده در جمع خبرنگاران تبریز افزود: حدود ۸۰ هزار مسجد شهری و روستایی وجود دارد و این مساجد باید محل تربیت هنرمند در عرصه های فرهنگ و هنر همچون گذشته باشند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مساجد دارای برنامه های مختلف فرهگنی و هنری برای نوجوانان و جوانان و مردم است، اظهارداشت: در ۵۰ درصد دیگر اگر برنامه ای وجود ندارد به معنای تعطیلی آن ها نیست بلکه موقعیت مکانی یا فضای محدود آن موجب آن شده است و باید گونه بندی درست و دقیقی از مساجد برای بهره مندی از آن انجام شود.

حجت الاسلام خداداده بازگشت به نهضت مسجد را مهم ترین اولویت و تاکید رئیس جمهور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان و بیان کرد: با کار نهضتی و شبانه روزی بسیاری از مشکلات مردم در مساجد قابل حل است.

وی توجه به ظرفیت های هر محله را مهم ترین نکته در اجرای برنامه های مساجد دانست و تاکید کرد: هر مسجد نسخه اختصاصی برای محله خود دارد و هرگز نمی توان برنامه مشترک برای مساجد دو محله طراحی و اجرا کرد.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد، مکمل برنامه های مدارس برای در امور تربیتی است، اضافه کرد: باید از ظرفیت مساجد برای ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان و جوانان استفاده کرد.

وی به طرج «مسجد، کانون نشاط» در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره و بیان کرد: انون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت خود را برای اجرای برنامه های مختلف آغاز کرده اند و در قالب این برنامه ها، خدمات مختلفی را به کودکان، نوجوانان و جوانان ارایه می دهند.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به طرح های «رویش» و «امید» نیز گفت: در این طرح ها مهارت هایی برای دانش آموزان در کانون های مساجد آموزش داده می شود.

وی به برگزاری دوره دو روزه «مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز نیز اشاره کرد و افزود: این دوره ها در شش استان برگزار می شود و هم اکنون در رشت، مشهد و آذربایجان شرقی فعالیت این دوره ها آغاز شده است.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: مساجد همانطور که در عرصه سرود پرچمدار است باید در عرصه تئاتر نیز این نقش را ایفا کند زیرا تئاتر از جنس هنر اصیل بوده و نسبت به سینما دارای درصد خلوص بیشتر بوده و مورد تایید و تاکید علما و بزرگان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه با اینکه بیش از یکهزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و شهری استانوجود دارد، گفت: بيش از ۶۰ درصد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در روستاها فعال هستند.

مرتضی شفیعی افزود: در کل مساجد استان ۲۵۰ کتابخانه مخرن‌دار و دارای قرائتخانه و بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز داریم. 

وی امسال برنامه های مختلفی از سوی این ستاد در سطح استان پیش بینی شده، اضافه کرد: ین برنامه ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی با حضور ۲۵۰ نفر در مساجد، آغاز دوره آموزشی ۲ روزه تئاتر با حضور ۱۴۰ نفر از امروز و دوره آموزشی سرود از نیمه دوم تیر ماه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار