خبرهای داغ:
موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: عالی‌ترین و اصلی‌ترین خدمتی که می‌توان به مکتب غدیر داشت رساندن پیام امیرالمومنین امام علی علیه السلام به بشریت است.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۸۸
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

اصلی‌ترین خدمت به غدیر رساندن پیام امام علی(ع) به بشریت است

حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج تصریح کرد: تمام حسنات مانند جشن، اطعام، عیدی دادن، لباس نو پوشیدن و... مقدمه‌ایست برای اینکه انسان‌ها کارهای خود را سوق دهند به سمتی که بتوانند پیام حضرت را بشنوند و آن را به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: غدیرخم، یعنی معرفی امام علی علیه السلام به جهانیان؛ و هیچ چیز بهتر از کلام خود مولا برای معرفی ایشان تاثیرگذار نیست. لذا در یک کلام می‌توان گفت نهج البلاغه، یعنی بهترین منشور معرفی آن حضرت به جهانیان.

این فعال عرصه فرهنگی گفت: در این راستا چند اقدام را در دستور کاری خود قرار داده‌ایم از جمله تشویق مردم به نهج البلاغه‌خوانی و انس گرفتن با آن، انتخاب قسمت‌هایی از نهج البلاغه و آمیختن آن با ادبیات و هنرهای مختلف متناسب با سنین، اقشار و عقاید مختلف، برپائی غرفه‌های نهج البلاغه‌خوانی در کنار مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اهدا یا فروش کتاب نهج البلاغه و کتب مربوط به آن با ارزان‌ترین قیمت به علاقه‌مندان، تولیدات محصولات خرد فرهنگی از جمله آویزهای جلوی خودرو که منقش به بارکدهای مخصوص است که افراد با وارد کردن آن به گوشی تلفن خود، می‌توانند وارد کانال‌های تخصصی نهج البلاغه شوند و فایل‌های صوتی مربوط به آن را گوش دهند.

حمیدرضا مهدوی ارفع، موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی تصریح کرد: در مراسم های مختلف مربوط به جشن غدیر باید همه سعی کنیم با الگوسازی‌های جدید از کارهای فرهنگی و تبلیغی موثر، علاوه بر نهج البلاغه خوانی، موضوع خواندن و تبلیغ خطبه بزرگ و مهم غدیر را نیز در دستور کار داشته باشیم.

 
ت8991

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار