محمدجواداندیشه هنرمند دیشموکی از توابع شهرستان کهگیلویه به مناسبت عیدسعیدقربان ،"داستان برخیز و قربانی کن "را به صورت لُوگُو برروی تخته سنگ حکاکی کرد.
کد خبر: ۹۵۲۳۴۶۲
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، این داستان در واقع ابراز تمایل حضرت ابراهیم(ع) برای قربانی کردن پسرش اسماعیل(ع) به عنوان عملی پیروی شده ازفرمان خداوندبود.که حضرت ابراهیم (ع) دست های پسرش اسماعیل( ع) رابست وآن راآماده ی قربانی کردن کرد.

کارد را برگلوی او گذاشت و محکم کشید اماکارد گلوی اسماعیل (ع) را نبرید!این کارراچندبارتکرارکرد!.خداوندمتعال درقران کریم فرمودند( سوره صافات آیات ۱۰۴-۱۰۵):ای ابراهیم(ع) ،آن رویاراتحقق بخشیدی و به ماموریت خودعمل کردی.سپس ازطرف خداوندقوچی فرستاده شدکه به جای اسماعیل(ع) این قوچ راقربانی کن.
فلسفه این لوگو؛کلمه ی ابراهیم (ع) به صورت کارد درآمده ونشان از تمایل حضرت ابراهیم (ع) برای قربانی کردن پسرش اسماعیل (ع) و رنگ زردنشان دهنده ی درخشش ایشان دراین امتحان الهی بود و بقیه طرح نام اسماعیل (ع) رانشان میدهد که رنگ سبز در این جا نشان از نجات یافتگی هست . وعلاوه برچیزهای گفته شده ،به جای این اسم سر یک قوچ هم دیده می شودکه وقتی حضرت ابراهیم (ع) به ماموریت خودعمل کرداز طرف خداوند به جای اسماعیل (ع) یک قوچ برای قربانی کردن فرستاده شد.
محمد جواد اندیشه بازیبایی هرچه تمام تر این داستان را درقالب لوگو به تصویرکشید.
اندیشه، جزء محدود هنرمندانی است که درچندحوزه از جمله مجسمه سازی، نقاشی، طراحی لوگو، حجاری و نویسندگی فعالیت می کند.

حکاکی ماجرای عید سعید قربان بر روی تخته سنگ توسط هنرمند دیشموکی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار