خبرهای داغ:
مشاور امور بانوان رئیس شورای عالی استان ها:

حضور بانوان در سطوح مختلف تصمیم گیری و مدیریتی نیاز اساسی است

تبریز- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و مشاور امور بانوان رئیس شورای عالی استان ها،، حضور بانوان در سطوح مختلف تصمیم گیری و مدیریتی را یک نیاز اساسی دانست.
کد خبر: ۹۵۲۳۴۵۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سوده نجفی صبح پنج شنبه در سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور در شهر تبریز گفت: قبل از انقلاب اسلامی، زنان ما هویت چندانی نداشته و به برکت جمهوری اسلامی چه در ابتدای انقلاب و چه در زمان کنونی، هویت ویژه ای به این قشر بخشیده شده است.

وی ادامه داد: با این وجود، تعداد زنان در پست های مدیریتی بسیار کم است؛ البته این موضوع تنها منحصر به ایران نمی شود بلکه در سراسر جهان نیز پست های مدیریتی بیشتر در دست آقایان است.

نجفی افزود: امروز زنان علاوه بر نقش مادری، حضور فعالی در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی دارند که یکی از این عرصه ها را می توان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها دانست.

مشاور امور بانوان شورای اسلامی استان تهران گفت: حضور بانوان در این عرصه ها نیاز است زیرا زمانی که نیازمند بررسی یک لایحه و طرح در حوزه های زن و خانواده هستیم، حضور بانوان در عرصه های تصمیم گیری می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تغییر نگاه و رویکرد مدیریت شهری به سمت حوزه های اجتماعی در طول سالیان اخیر گفت: نقش زنان در مدیریت شهری بسیار پررنگ است. ما پارلمان محلی هستیم و این پارلمان می تواند یک تصمیم گیری ملی داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه کلانشهر تبریز می تواند با تصمیم گیری درست الگوی دیگر کلانشهرها باشد، گفت: نقش زنان در شوراهای اسلامی و مدیریت شهری می تواند بسیار اثرگذار باشد. البته زمانی می توانیم ادعا کنیم در این زمینه موفق بوده ایم که شاهد فعالیت یک زن به عنوان شهردار یکی از کلانشهرهای کشور باشیم.

 سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار