به گفته‌ی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان مهم‌تر از تشکیل و استمرار فعالیت بسیج، حفظ و نگهداری فرهنگ اصیل آن است که باید در میان نسل‌های آینده و جوان امروز جامعه ترویج داده شود.
کد خبر: ۹۵۲۲۹۱۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رودبار حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان‌الله محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در حسینیه‌ی سپاه رودبار با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کردند: کار عمده‌ای که امام باقر علیه السلام در دوران بابرکت امامت خود انجام دادند، مبارزه با تحریف در معارف اسلامی و احکام اسلامی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره به شیوه‌های تحریف توسط حکام جور در آن زمان، خاطرنشان کردند: شیوه تحریف توسط حکام جور در آن زمان عبارت بودند از: ۱_فریب دادن فقها و علما و چهره‌های موجه ۲_به خدمت گرفتن افراد عالم‌نما و فقیه‌نما و مقدس‌نما و زاهدنما ۳_خلفا و حکام جور یک حرف و فکری را به نام اسلام و به صورت یک فرهنگ رایج درمی‌آوردند و آنقدر آن را تکرار می‌کردند تا تبدیل به ذهنیت مردم می‌شد که در این  شرایط نیز امام باقر علیه السلام اولین کاری که کرد این بود که ذهنیت مردم را عوض نمود که این همان مبارزه فرهنگی و جنگ فرهنگی‌ای بود که امام انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروزه هم شاهد همین نوع جنگ فرهنگی هستيم ولی با روش‌های نو که هدف دشمن تسخیر اذهان جوانان است، افزودند: یک زمانی حکام جور از کارهای فرهنگی ائمه ترس داشتند امروز هم هستند افرادی که از انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با دشمن واهمه دارند و سنگ اندازی می‌کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه عده‌ای از نام بسیج واهمه دارند و حاضرند برای حذف نام مقدس بسیج دست به هر کاری بزنند، بیان کردند: پادزهر خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان در این جنگ تمام عیاری که دشمن راه انداخته توسط اصحاب فرهیخته رسانه باید صورت گیرد لذا هر مسئول و دستگاه اجرایی از ظرفیت بسیج رسانه استفاده نکند و آن را مقابل خود تصور کند قطعا خود ضرر نموده و خدشه‌ای به جایگاه بسیج و اصحاب رسانه وارد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه وجود بسیج و بسیجی برای حفظ منافع فردی و جمعی ضروری است، بیان کردند: در زمان حال و در این اوضاع جهانی اگر ملتی نتواند از خود دفاع کند سرنوشتی بهتر از سر نوشت کشورهای اشغالی ندارد و نیروهای امنیتی و دفاعی امروزه از مهمترین ارکان هر کشور و ملتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان مهم ترین و اصلی ترین فکر و دغدغه بسیج را حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی و ملی دانسته و خاطرنشان کردند: اگر در دوران دفاع مقدس تمام قوای کشور تمام قد در مقابل دشمن ایستادگی کردند، به این علت بود که ارزش‌های سازنده‌ای که به برکت انقلاب اسلامی زنده شده بود، حفظ و تقویت شود.

ایشان با اشاره به نقش بسیج در کشور از دیدگاه دشمنان، افزودند: امروز به اعتراف دوست و دشمن، نقش بسیج در حفظ و ایجاد امنیت میهن اسلامی با فرماندهی، فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) مایه افتخار و سربلندی اسلام شده است و ایران اسلامی با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه و جهان است و این گرانبهاترین ارزش در دنیا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) افتخارشان بر این بود که بسیجی هستند و به خلوص و صفاى بسیجیان غبطه مى‌خوردند، خاطرنشان کردند: امام(ره) معتقد بودند اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمعِ دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه توانمندی در موضوع هسته‌ای و موشکی با انگیزه و تفکر بسیجی به ثمر رسید، بیان کرد: فرهنگ بسیج شاخص‌ها و ارزش‌هایی دارد که با قدرت خود می‌تواند در حفظ انقلاب اسلامی، صیانت از ارزش‌ها و مقابله با دشمنان موثر و کارآمد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات