خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان استان قزوین؛

گسترش مطالعه مفید در جامعه، موجب توسعه فرهنگ سلامت می شود

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان استان قزوین ترویج مطالعه مفید را عاملی مهم در توسعه فرهنگ و سواد سلامت آحاد جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۷۳
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با حضور در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با رئیس و جمعی از کارشناسان این مرکز در رابطه با اهمیت همکاری های مشترک بین این دو مجموعه گفتگو کرد.

علیرضا مهرعلیان رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در این دیدار ضمن قدردانی از توجه مجموعه کتابخانه های عمومی استان نسبت به امر افزایش آگاهی بخشی در حوزه ی سلامت، اظهار داشت: به طور قطع هرچه اطلاعات و آگاهی مردم در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه رعایت نکات بهداشتی و سلامت فردی و اجتماعی افزایش یابد، به همان میزان ما شاهد کاهش آسیب ها و مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و آسیب ها ناشی از عدم آگاهی است، به ویژه در رابطه با توجه جوانان و نوجوانان به اعتیاد و مواد روان گردان این موضوع بسیار آشکار است، زیرا اغلب فرزندان ما از عوارض منفی و آثار خطرناک این مواد با خبر نیستند و به این دلیل به راحتی جذب این مواد می شوند.

مهرعلیان تاکید کرد: لازم است در رابطه با ناهنجاری های اجتماعی و آسیب های رفتارهای پرخطر و مواد خطرناک، اطلاع رسانی های بیشتر صورت بگیرد که کتابخانه های عمومی دراین زمینه می توانند نقشی کلیدی و اثرگذار داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ضمن اشاره به زمینه های مشترک همکاری کتابخانه ها و این مرکز، افزود: فرهنگ سازی برای پرکردن مفید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با برنامه های فرهنگی آموزشی تفریحی، افزایش آگاهی های عمومی در حوزه رعایت بهداشت و سلامتی فردی و اجتماعی، جلوگیری از رفتارهای پرخطر از طریق اطلاع رسانی و برگزاری جلسات و نشست های فرهنگی آموزشی، بخشی از زمینه های مشترک همکاری این دو مجموعه می توانند باشند.

وی تصریح کرد: احداث و راه اندازی بخش های متعدد درمانی هرچند مجهز و بروز هم باشند، هرگز اولویت و خواسته ی ما نیست، بلکه آن چیزی که برای ما مهم است پیشگیری از بروز آسیب ها و مشکلات و عدم شکل گیری بیماری ها و ناراحتی ها است.

مهرعلیان در پایان گفت: آماده همکاری همه جانبه در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک بین کتابخانه ها و مرکز بهداشت در راستای آموزش مهارت های زندگی و سلامت و بهداشتی فردی و اجتماعی روانشناسی هستیم.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت افزایش سواد سلامت جامعه اظهار داشت: هرچقدر در زمینه پیشگیری هزینه شود به همان میزان از صرف هزنیه در عرصه مقابله با آسیب ها کاسته جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی امروزه تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند بلکه در حقیقت باشگاه های اجتماعی فرهنگی مفیدی هستند که تنوع گسترده ای از خدمات را به مخاطبان ارائه می دهند، در این راستا همکاری با مجموعه ها و دستگاه های مختلف برای ارتقای فرهنگ و افزایش آرامش و امنیت و سلامت جامعه از مهمترین اولویت های ما است.

در این جلسه همچنین کارشناسان حاضر در جلسه در رابطه با راهکارهای همکاری هرچه بیشتر کتابخانه ها و مرکز بهداشت صحبت و گفتگو کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها