فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در جنگ اقتصادی با دشمنان، گفت: تحقق شعار هر پایگاه یک کارگاه نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته است.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۲۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سرهنگ پاسدار احسان جعفری فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع)، اظهار داشت: اشتغال‌زایی و کارآفرینی یکی از مسائل بسیار مهم در جهت پویایی جامعه، تحقق اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان در جنگ اقتصادی است.

شعار هر پایگاه یک کارگاه نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته است

وی با بیان اینکه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام جوادالائمه(ع) محمدشهر با شعار «هر پایگاه یک کارگاه» تمرکز ویژه‌ای در خصوص اشتغال زایی صورت گرفته است، تصریح کرد: اجرای این طرح و تبدیل بخشی از فضای بیش از ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح این سپاه ناحیه به کارگاه اشتغال آفرینی، تاثیر زیادی در زمینه اشتغال‌زایی در سطح منطقه داشته به گونه‌ای که هم‌اکنون در حدود ۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه برخی از این کارگاه‌ها خود بستر کسب و کار‌های خانگی را نیز فراهم آورده‌اند، تصریح کرد: هدف ما از تاسیس این کارگاه‌ها بهره گیری و فعال سازی ظرفیت‌های مردمی در زمینه اشتغال‌زایی است.

فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) افزود: در پایگاه شهید یزدی فردی از توانایی اش به عنوان استاد قالی‌باف با مسئولان پایگاه صحبت کرده و پس از راستی‌آزمایی صحت گفته‌های آن فرد فضا و امکانات جهت آموزش و اشتغال‌زایی در اختیار او قرار گرفت و امروز این کارگاه علاوه بر کارکرد آموزشی - اشتغال‌زایی، حدود ۴۰ نفر قالیباف را نیز به صورت خانگی تحت پوشش دارد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت سپاه از صنایع کوچک محلی و خانگی، عنوان کرد: تاکنون پرونده‌های زیادی در خصوص اخذ وام اشتغال‌زایی به سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) ارائه شده و حدود ۱۵ میلیارد تومان در این زمینه به افراد متقاضی با همکاری بسیج سازندگی و بانک‌ها وام اشتغال‌زایی تعلق گرفته یا در حال اجرایی شدن است.

سرهنگ جعفری همچنین با بیان اینکه علاوه بر حمایت از اشتغال خانگی و محلی نسبت به پیدا کردن شغل جهت متقاضیان کاریابی نیز اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: سپاه ناحیه جوادالائمه (ع) می‌کوشد با معرفی افراد جویای کار به شهرک‌های صنعتی در ماهدشت و اشتهارد تا حد امکان هموطنان در برخورداری از شغل و درآمد پایدار یاری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار