بسیجیان پایگاه حضرت نرجس(س)، سپاه ناحیه امام سجاد(ع) کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف را با حضور مادران محله ی کوی قائم رجائی شهر برگزار کردند.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۵۲
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، بسیجیان پایگاه حضرت نرجس(س)، حوزه ۲۲۰ حضرت هاجر(س) کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف(خانواده مقاوم) را با حضور مادران محله ی کوی قائم رجائی شهر برگزار کردند.

صرفه جویی در مصرف انرژی ها، ضرورت امروز؛ نیاز فردا است.

گفتنی است، بیش از یک سوم مصرف انرژی نهایی ما مرتبط به مصارف خانگی است که بخش زیادی از آن را می توان بدون از دست دادن رفاه معمولی، صرفه جویی کرد، لذا مدیریت مصرف انرژی در خانه بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین در این کارگاه آموزشی راهکار‌های که اغلب موضوعات پیش پا افتاده ای هستند ولی می توانند تاثیرات بزرگی به همراه داشته باشند، تشریح شد، به عنوان مثال در هر روز هر خانوار ۳ مرتبه چای دم می کند و در هر مرتبه ۵ لیتر آب را به دمای جوش می رساند، در حالی که حداکثر ۱ لیتر آن را مصرف می کنند لذا میزان انرژی به هدر رفته با یک محاسبه ساده عدد بسیار قابل توجهی می باشد.

شایان ذکر است، تنظیم نور مناسب در ساعات اوج مصرف برق با حداقل چراغ روشن مورد لزوم تاکید شد، در پایان به کودکانی که در این کارگاه شرکت داشتند، جوایزی اهدا شد.

خبرنگار بسیجی:بهرامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار