خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین؛

قزوین برای نخستین بار صاحب کتابخانه سیار شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین از خرید یک دستگاه خودرو کامیونت برای راه اندازی کتابخانه سیار خبر داد. 
کد خبر: ۹۵۲۱۳۹۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، با هدف توسعه عادلانه خدمات فرهنگی و پیگیری های متعدد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین برای نخستین بار صاحب کتابخانه سیار شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن اشاره به اهمیت این اقدام اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استان قزوین با هدف ارائه خدمات کتابخانه ای درتمامی مناطق استان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده، راه اندازی کتابخانه سیار را در اولویت های خود قرار داده بود که با پیگیری های انجام شده و حمایت های خوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مهم انجام شد.

وی در ادامه گفت: در این اقدام مبلغ دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین به منظورخرید و تجهیز خودرو کتابخانه سیار به این اداره کل تخصیص داده شد که طی آن از محل این اعتبار یک دستگاه خودرو کامیونت شش تن، خریداری شد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیز این کتابخانه در دستور کار قرار گرفته و به زودی این کتابخانه آماده خدمات رسانی به مخاطبانی که در محل سکونت خود از نعمت وجود امکانات فرهنگی محروم هستد خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه براساس استانداردها هر خودرو کتابخانه سیار حداقل به 10 و حداکثر به 30 منطقه فاقد کتابخانه خدمات رسانی خواهد کرد، در تلاشیم با اجرای برنامه های مفید و موثر و توزیع گسترده ی کتاب های خوب، مناطق محروم از فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در پایان گفت: برنامه ریزی هایی برای افزایش تعداد کتابخانه های سیار استان قزوین داریم که امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان در این زمینه موفق شویم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها