امام‌جمعه ایلام گفت: ایده‌های ناب شهید چمران باعث ایجاد تحول در دفاع مقدس شد و به همین دلیل بک الگو است.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۶۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام  گفت: شهید چمران به‌عنوان یکی از نوابغ با ایده‌های ناب در دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود که ایده‌های ناب در خلال جنگ پیاده‌سازی کرد.

وی افزود: ایده استفاده از موتورسواران در دفاع مقدس برای اولین‌بار در ستاد جنگ‌های نامنظم توسط شهید چمران استفاده شد و در جنگ‌های چریکی و پارتیزانی مدنظر ایشان بسیار کاربرد داشت.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: شهید چمران را می‌توان به‌عنوان یک الگو در نظر گرفته که باعث شد تا ایده‌های ناب در جنگ هم استفاده شود و از این طریق باعث شد تا در طول تاریخ جمهوری اسلامی همیشه استفاده از نوآوری و ایده‌های ناب مدنظر شد.

کریمی تبار در ادامه گفت: پی‌بردن به راز وفاداری نیروها به شهید چمران به همین ساحت محبت برمی‌گردد. یعنی غایت سلوک شهید چمران محبت نسبت به آدم‌ها و دوست‌داشتن آدم‌هاست. نه تن‌ها وی، بلکه خیلی از شهدای دفاع مقدس مثل شهید احمد کاظمی، شهید بروجردی، شهید همت، شهیدان باکری، شهید قاسم سلیمانی و خیلی‌های دیگر اهل همین ساحت محبت بودند. در آثار مستند و مکتوبی که در روایت فتح از این بزرگواران دیدم شاه‌بیتی که از آن‌ها برایم به‌جامانده این بوده است که دلداده آدم‌ها و اهل دوست‌داشتن بودند و برای همین دوست‌داشتنی بودند و می‌توان درباره‌شان حرف زد. شاه‌بیت همه‌شان محبت است و چیز دیگری نیست.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: نوع جنگی که شهید چمران برگزیده بود، جنگ نامنظم و نامتقارن بود و اصلش بر ضربه‌زدن و با سرعت عمل‌کردن بود. این نوع جنگیدن به لجستیک و جابه‌جایی سبک و سریع احتیاج دارد. مسلم است اصلی‌ترین وسیله سبک و سریع در جنگ موتورسیکلت است. به همین خاطر ابزار موتور مدنظر بوده و از آن مهم‌تر موتورسواری بوده که بتواند این کار را بکند.

وی بیان داشت: امروز نیاز داریم تا از امثال شهید چمران بهره‌گیری کرده و آن را زندگی به کار گیریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار