خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خبر داد:

بسیج اساتید دیوارهای بلند بین دانشگاه، صنعت و جامعه را از میان برداشته‌است/ فعالیت 5 اندیشکده علمی مسئله‌محور با همت اساتید بسیجی

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینک برنامه‌های زیادی برای حل مسئله در دانشگاه‌ها مد نظر قرار گرفته شده است، عنوان کرد: بیش از 31 محور برای حل مسائل شناسایی کردیم و گروه‌های حل مسئله ما توانستند قدم‌های خوبی برای رفع آن‌ها بردارند.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۲۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ محمد باقری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز بسیج اساتید با بیان اینکه مجموعه بسیج اساتید از ابتدای دهه ۸۰ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به فعالیت کرده است، اظهار کرد: در بیش از 90 دانشگاه از 130 دانشگاه استان اصفهان دفتر و کانون بسیج اساتید داریم و افتخار این را داریم که استان اصفهان یکی از بانیان بسیج اساتید در کشور است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه در همان سال ۸۰ بود که درخواستی از سوی اساتید دانشگاه‌های اصفهان و فردوسی مشهد به رهبر معظم انقلاب ارسال شد، افزود: حدود 6 هزار نفر از اساتید استان در مجموعه بسیج اساتید مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: ما 9 شاخص را به عنوان شاخصه استاد بسیجی شهید چمران مطرح کردیم که اساتید بتوانند هم در ظرفیت درونی و هم ظرفیت بیرونی فعالیت داشته باشند.

باقری حضور دائمی در صحنه را یکی از شاخصه‌های اساتید و بی‌توجهی به نام و نشان را از ویژگی‌های شهید چمران دانست و گفت: با انصاف، شجاع، سرسخت بودن و بدون رودربایستی کار کردن از ظرفیت‌های شهید چمران در اجرای فعالیت‌ها در بیرون و داخل دانشگاه بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه خوشحال هستیم که با این اسوه و الگو مسیر حرکت بسیج اساتید را ترسیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما براساس این الگو شاخص ظرفیت‌ها را به این سمت بردیم که برنامه‌ریزی‌های خود را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به دانشگاه مسئله محور، گفت: دیوارهای بلندی که بین دانشگاه، صنعت و جامعه کشیده شده بود باید برداشته شود و این ظرفیت به سمتی برود که استاد بسیجی بتواند علاوه بر دانشگاه در بیرون از دانشگاه هم فعالیت داشته باشد.

باقری با بیان اینک برنامه‌های زیادی برای حل مسئله در دانشگاه‌ها مد نظر قرار گرفته شده است، عنوان کرد: بیش از 31 محور برای حل مسائل شناسایی کردیم و گروه‌های حل مسئله ما توانستند قدم‌های خوبی برای رفع آن‌ها بردارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به ضرورت انجام کار علمی و پژوهشی نافع، خاطرنشان کرد: نافع بودن پژوهش‌ها یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بود که ما برای این کار برنامه‌ریزی کردیم و نگاه ما حرکت به سمتی بود که اساتید به پژوهش نافع بروند و پایان نامه‌های ارشد و دکتری با ظرفیت و همکاری اساتید بسیجی به سمت حل مسئله حرکت کردند.

وی با بیان اینکه انجام کار معنوی از دیگر برنامه‌ریزی‌های ما بود، گفت: ما اعتقاد داریم که مسجد یک پایگاه است و با استفاده از این پایگاه، اساتید بسیجی ما باید نقش‌آفرینی داشته باشند و اساتید حرکت‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام داده‌اند.

باقری با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف اساتید بسیجی در راستای انجام حرکت‌های جهادی اذعان کرد: اساتید بسیجی در همه عرصه‌ها حضور جدی داشته‌اند، امروز بیش از 100 نفر از اساتید ما جزو دانشمندان دو درصد برتر جهان هستند؛ اساتید ما در ظرفیت‌های اجرایی هم در حال نقش‌آفرینی هستند و زیر بار مسئولیت رفته‌اند.

* تعامل ویژه با نهاد رهبری در دانشگاه یکی از رسالت‌های ویژه بسیج اساتید

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: یکی از رسالت‌های ویژه بسیج اساتید تعامل ویژه با نهاد رهبری در دانشگاه و با حوزه‌های علمیه است، در حوزه مطالبه‌گری‌های مشترک، کرسی‌های آزاداندیشی و حل مسئله، تعامل خوبی با حوزه‌های علمیه و اساتید این حوزه داریم.

وی تاکید کرد: نگاه ما ساختارشکنی‌های علمی و بن‌بست شکنی‌هاست و به دنبال این هستیم که شاخص‌های ما به نفع مردم باشد؛ تولید ظرفیت برای حل کارهای بر زمین مانده از دیگر نقاط مدنظر ما است که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر آن دارند.

باقری ادامه داد: ظرفیت علمی بسیج اساتید در کنار ظرفیت‌های اجرایی است و نگاه ما ارائه راه‌حل‌های مختلف برای کمک به نظام حکمرانی کشور است؛ بسیج اساتید با ظرفیت 6 هزار نخبه علمی این آمادگی را برای کمک به اعتلای کشور دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه ما در حوزه جهاد تبیین اساتید بسیجی داریم که در کلاس‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: اساتید بسیجی دستاوردهای دانشگاه‌های کشور در دانشگاه‌ها و در بین کلاس‌ها و دانشجویان بیان می‌کنند و در اردوهای پیشرفت در حال نقش‌آفرینی هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان یک استاد بسیجی امیدآفرینی در کشور است، خاطرنشان کرد: ما سال گذشته موفق به کسب عنوان سازمان برتر بسیج اساتید در کشور شدیم و بیش از یک هزار و 373 عنوان برنامه در سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم.

باقری ادامه داد: هر دوشنبه نشست‌های جهاد تبیین ما به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و در این راستا در خدمت اصحاب رسانه بوده‌ایم و بیش از 20 عنوان اردوی راهیان پیشرفت داشتیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب گروه‌های حل مسئله ما در حال تبدیل به اندیشکده هستند و همکاری خوبی با مجموعه ستاد امر به معروف داریم و سند سیاست عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها 31 خرداد رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 90 عنوان بیانیه و مطالبه‌گری در کشور داریم، عنوان کرد: ما دغدغه اساتید را در مسائل مختلف منعکس کردیم که از جمله یک نامه 9 بندی را در حوزه عفاف و حجاب نوشتیم و اعلام آمادگی برای نقش‌آفرینی کردیم و جدای از ظرفیت‌‌هایی که در حوزه علمی و اجرایی داریم، در حوزه محرومیت‌زدایی اردوهای ویژه و خاصی را برنامه‌ریزی و هر دو هفته یکبار با حضور در یک روستا آن را اجرا کرده و خدمت‌رسانی داشته‌ایم.

تجلیل از 40 استاد نخبه و شاخص در استان اصفهان، رونمایی از سه سند راهبردی اندیشکده‌های استان از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید استان اصفهان در این ایام است که باقری به آن‌ها اشاره کرد.

*اجرای طرح پیوند استاد و مسجد به همت بسیج اساتید استان اصفهان

باقری در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز گفت: بسیج اساتید ارتباط استاد با خارج از دانشگاه را پر رنگ کرده است، علاوه بر دانشگاه، این ظرفیت باید در جامعه هم ایجاد شود؛ لذا طرح پیوند استاد و مسجد را پایه ریزی کرده و یک شبکه‌ای را ایجاد کردیم که توانمندسازی دیگر اقشار را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما دوره طرح ولایت اساتید را در همین راستا ایجاد کرده‌ایم، ما اساتیدی داریم که با ظرفیت‌هایی که ایجاد کردیم در حوزه‌های مختلف مسائل را احصا و با نقش‌آفرینی حل مسئله می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار صاحب نیوز عنوان کرد: ما در حوزه تعمیق معنویت از طریق حلقه‌های صالحین پیگیری می‌کنیم که با شاگرد پروری از طریق حلقه‌های گفت‌وگو محور و استفاده از ظرفیت‌های کرسی‌ها درحال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در پایان اظهار کرد: ما در سال گذشته بیش از 20 کرسی علمی، ترویجی برگزار کردیم که مسائل مختلفی را پیگیری کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار