درمان رایگان ۱۲ هزار دام توسط جهادگران دامپزشکی در شهرستان دیر

سرهنگ سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: با حضور گروه جهادی راه شهید سلیمانی و با همکاری بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا ۱۲ هزار رأس دام در شهرستان دیر ویزیت و درمان رایگان شدند.
کد خبر: ۹۵۲۰۷۸۶
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

درمان رایگان ۱۲ هزار دام توسط جهادگران دامپزشکی در شهرستان دیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام شهرستان دیر صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: اردوی جهادی دامپزشکی با محوریت ویزیت دام ها، ترویج و آموزش به دامداران و درمان دام ها به صورت رایگان در ۱۳ روستا و شهر شهرستان دیر برگزار شد.

 

سرهنگ حسینی نیا با بیان اینکه در این اردوی جهادی با چهار تیم درمانی با حضور یک نفر دامپزشک عمومی ۳ نفر رزیدنت متخصص و ۹ نفر اینترن برای انجام امور مربوط به معاینه دام ها حضور فعال داشتند ادامه داد: ۱۲ هزار دام سبک و سنگین درمان و ویزیت رایگان شدند.

 

وی تصریح کرد: از خدمات درمانی ویژه انجام شده به ارائه پروتکل جدید به شبکه دامپزشکی برای سم پاشی در دمای بالا، نمونه گیری خون از شتر های منطقه در پی گزارش تلفات بالا و هماهنگی با دانشگاه شهید چمران اهواز برای بررسی نمونه ها و ارائه گزارش می توان نام برد.

 

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر افزود: برگزاری این اردو ها در پیشگیری از ابتلای دام های سبک و سنگین به بیماری ها و حفظ جمعیت دام اقتصاد و معیشت دامداران به ویژه روستاییان وابسته به آن است، تاثیر بسزایی دارد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات