امام جمعه یزد گفت: امروزه رسالت جهاد کشاورزی فراموش شده و نیاز است که در راستای بهبود عملکرد این سازمان، تغییر و تحولاتی ایجاد شود.
کد خبر: ۹۵۲۰۴۴۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به اهمیت استقلال در کشور و عدم وابستگی به کشور‌های غربی اظهار کرد: جهاد سازندگی از دستورات امام با هدف خودکفایی و کاهش وابستگی به خارج بود، همه به صحنه آمدند و از روستا تا شهر کمک کردند و مسائل جامعه را متحول کردند.

وی افزود:، اما تبدیل این نهاد انقلاب به وزارتخانه و سپس ادغام آن با کشاورزی باعث شد تا رسالت آن فراموش شود و آنگونه که باید به کشاورزی داخلی نیز توجه نشده و الان باید از خارج کشور واردات صورت گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر جهاد سازندگی به همان شکل ابتدای انقلاب تداوم یافته بود، الان درگیر واردات گندم نبودیم، در دهه‌های گذشته حرکت جهادی مورد بی مهری دولت‌ها قرار گرفت و الان باید برای رفع مشکلات جهاد با همان رویه انقلابی وارد عمل شود.

وی با تاکید بر تحول در جهاد کشاورزی عنوان کرد: در مسئله کشاورزی باید جهاد متحول شود، زیرا از اموری است که با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: کشاورزی شغل انبیا است و باید این حرفه مورد توجه و حمایت قرار گیرد، الان کشاورزی رها شده است و به ویژه در استان یزد که با مسئله بی‌آبی رو‌به‌رو است، می‌توان با کشت محصولات کم‌آبخواه در راستای خودکفایی تلاش کرد.

ناصری ادامه داد: همه وظیفه داریم که به جای صنایع پرآبخواه در راستای استفاده از صنایع کم‌آبخواه حرکت کنیم بنابراین در این زمینه نیاز است که جهاد کشاورزی به صورت دانش‌بنیان اقدام کند و فعالیت خود را در این راستا ادامه دهد.

امام جعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان خصلت‌های اخلاقی بسیار والایی داشتند، ولی معروفترین خصلت این امام بزرگوار وفادار در عهد و پیمان بود.

ناصری ادامه داد: ما هم باید نسبت به خانواده، جامعه و خدا وفادار باشیم و اگر به کسی متعهد شدیم، وفادار باشیم و همچنین به داد افراد جامعه برسیم که این مهم نیازمند است سرلوحه تفکرات و اقدمات مسئولان قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در این دوران که شیطان‌های بسیاری در تلاش هستند انسان را از مسیر خدا غافل کنند، باید هوشیار باشیم و بدانیم که بی‌وفایی نسبت به انقلاب، مردم و اسلام یکی از شیوه‌های شیطان برای رسیدن به اهداف خود است.

وی در مورد اوقات فراغت نیز بیان کرد: به مساجد و مدارس و فعالان قرآن توصیه می‌کنم که در ایام فراغت، فعالیت‌های قرآنی را توسعه و تقویت کنند و با آماده سازی مساجد و مدارس و جذب دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با قرآن آشنا کنند.

ناصری با بیان اینکه عده‌ای از والدین با عناوین مختلف فرزندان خود را به آموزشگاه‌هایی می‌فرستند که مشکلات بسیاری دارند، افزود: باید در این زمینه هوشیاری و دقت داشته باشید تا دانش آموزان در مسیر علم آموزی و هدایت قرار دهند.

وی از تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر فرهنگ و آموزش خواست تا در امر اوقات فراغت اهتمام جدی داشته باشند و متناسب با نیاز‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار