مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت: ۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات ویژه جوانان زیر 22 سال است.
کد خبر: ۹۵۲۰۱۸۷
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، افزود: مسابقات ملی مهارت با هدف شناسایی نخبگان مهارتی همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با همکاری و مشارکت نهادهای آموزشی، شرکای بخش دولتی و خصوصی برای گروه سنی زیر ۲۲ سال انجام می‌شود.

٣١ خردادماه آخرین مهلت ثبت نام جوانان زیر ٢٢سال در بیست و یکیمن دوره مسابقات ملی مهارت/ برگزاری طرح نجم در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: برگزیدگان مرحله کشوری در رشته‌های منتخب به اردوهای آماده سازی تیم ملی مهارت دعوت می‌شوند و منتخبین اردوهای مقدماتی به مسابقات جهانی در شهر لئون فرانسه (ژانویه ۲۰۲۴) اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در 41 رشته مهارتی شامل: اتصالات چوبی، الکترونیک، امنیت سایبری، آجرچینی، آشپزی، توسعه نرم افزارهای موبایل، پردازش ابری، تأسیسات الکتریکی، تهویه، تراش و فرزCNC، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، نگهداری هواپیما، جواهرسازی، جوشکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، رباتیک، سازه های چوبی، صافکاری خودرو، طراحی فضای سبز، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری آب و خودرو، پذیرش هتل، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد(خیاطی)، فناوری های وب، قنادی(شیرینی پزی)، کابینت سازی(چوبی)، کاشیکاری دیوار و کف، کنترل صنعتی، ساخت و ساز خشک، گل آرایی، لوله کشی و تأسیسات گرمایشی، مدیریت سیستم های تحت شبکه، مکاترونیک، نانوایی( نان حجیم و نیمه حجیم)، نقاشی خودرو، نقاشی و دکوراسیون، هنربازی های سه بعدی دیجیتال و پیرایشگری مردانه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز تصریح کرد:  علاقه مندان به ثبت نام در مسابقات ملی و بین المللی مهارت ۱۴۰۲ می‌توانند از طریق مراجعه به سایت skills.irantvto.ir از شرایط، زمان و نحوه ثبت نام مسابقات ملی و بین المللی مهارت دوره جدید آگاهی پیدا کنند.

٣١ خردادماه آخرین مهلت ثبت نام جوانان زیر ٢٢سال در بیست و یکیمن دوره مسابقات ملی مهارت/ برگزاری طرح نجم در استان

غفاری با بیان اینکه طرح نجم( نظارت جامع مهارت)، در استان البرز اجرا می شود، گفت: طرح نجم با هدف سنجش علمی و مهارتی کارگاه‌های آموزشی و مولدسازی این مراکز در البرز اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح نجم با هدف افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت های آموزشی، استقرار نظام مولدساز، ارتقاء و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، مشارکت و فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی و شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طراحی که در این طرح، وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاه‌ها و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطر نشان کرد: این طرح با تمرکز به دو رکن اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یعنی مربیان و مراکز آموزشی هم راستا با طرح نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شده است تا با رصد فعالیت ها و شناسایی فرصت ها و چالش ها، اطلاعات جامعی از ظرفیت کارگاه‌ها و مراکز آموزشی و قابلیت منابع انسانی به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری مبتنی بر آمار و اطلاعات عینی و واقعی در اختیار مدیران قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمه تعطیل بودن کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود، اظهار کرد: نظرات کارشناسی رؤسا و مربیان البرز همگام با سایر مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور، به صورت دقیق به منظور آگاهی از کمیت و کیفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای توسط تیم ارزیاب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مورد بررسی قرار می گیرد تا بر اساس نتایج، با یافتن نقاط قوت و ضعف به صورت اصولی در جهت رفع مشکلات و موانع چاره اندیشی شود.

گفتنی است، در حال حاضر ٧ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۴۵٠ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان مشغول ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف استان می باشند.

خبرنگار: سیده زهرا فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار