مراسم رونمایی از نهمین کتاب فدراسیون کشتی با نام شاهرخ نامه (سرگذشت کشتی گیر شهید شاهرخ ضرغام) صبح امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۰۳
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

به گزارش روابط بسیج ورزشکاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون کشتی، در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: وظیفه ما این است که قهرمانان کشتی گیر شهید را به جامعه بشناسانیم، چراکه آن ها به دنبال کاری بزرگتر از قهرمانی در کشتی بودند و شاید اگر به مسیر قهرمانی ادامه می دادند به مدال های المپیک و جهانی نیز می رسیدند.

وی افزود: موضوعی که ارزشمند است، این است که این شهداء در عین اینکه می توانستند قهرمان جهان باشند، اما از خود گذشتند و با خدا معامله کردند و این گذشتن از نفس با ارزش ترین کارها است.

دبیر تصریح کرد: 1500 کشتی گیر شهید را شناسایی کرده ایم و تمام تلاشمان این است که زندگی نامه تمامی این شهیدان را به صورت کتاب در بیاوریم.

وی در مورد شهید ضرغام گفت: عاقبت بخیر یعنی شهید ضرغام، نمی توانیم بگوییم که ما عاقبت بخیر می شویم و هر لحظه دعا می کنیم که در این مسیر باشیم، انشاء اله که با دعای این شهید عاقبت بخیری نیز نصیب ما شود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: من فیلم هایی از شهید ضرغام دیده ام و نوع گفتار وی قبل اینکه عاشق امام (ره) شود و بعد از آن کاملا متفاوت است. با اینکه لحن صحبتش بچه تهرانی و مشتی گری بود اما نوری که خدا در دلش انداخت را می توان در صحبت های وی دید.

دبیر با تقدیر از سازمان صدا و سیما و بسیج ورزشکاران در نشر فرهنگ شهادت و پهلوانی گفت: این دوستان همیشه در کنار ما بوده و در شناساندن شهدای کشتی گیر به مردم نقش داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه نگارش کتاب های شهدای کشتی گیر باید سریعتر پیگیری شود گفت: ما پیگیر نگارش زندگی نامه قهرمانان کشتی نیز هستیم و در این زمینه نیز اهتمام ویژه ای داریم.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در این مراسم بیان داشت: فدراسیون کشتی علم دار، پیشتاز و پرچم دار در معرفی شهداء به جامعه ورزش است.

وی ادامه داد: اتفاقات خوب و بی سابقه ای در زمینه فرهنگی و معنوی در فدراسیون کشتی رقم خورده که بسیار با ارزش است.

میرجلیلی تصریح کرد: وقتی وارد فضای کمپ تیم های ملی و فدراسیون کشتی می شویم و در جوار بارگاه 2 شهید گمنام دفاع مقدس قرار می گیریم احساس آرامش و امنیت می کنیم و این از برکات شهدای عزیز است.

وی ادامه داد: اینکه کشتی گیران ما مدال های خود را به شهدا تقدیم می کنند حرکت بسیار خوبی است که نشانه ی وجود معنویت در آن ها است و در چند روز گذشته نیز شاهد این بودیم که آلیش کاران زن ما مدال خود را به شهید طهرانی مقدم و شهید شاهرخ ضرغام اهداء کردند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اظهار داشت: شاهرخ ضرغام روح بزرگ و پرقوتی داشت و عفت و کرامت انسانی، همراه با غیرتی که داشت وی را به حُر انقلاب و عاشق ولایت و امام خمینی (ره) تبدیل کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در فدراسیون کشتی بصیرت و سرآمدی را می بینم خاطرنشان کرد: قطعا از برکت شهداء است که این اتفاقات خوب رقم خورده و قدردان تمامی کسانی که در این کار نقش داشته اند، هستیم.

سردار بایرامی رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: ابتدا از تمامی زحمتکشان این عرصه به ویژه فدراسیون کشتی تقدیر و تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارد، ادبیات فاخر و تأثیرگذار است و این کتاب ها سرچشمه محسوب می شود.

بایرامی اظهار داشت: برای اولین بار در فدراسیون کشتی حضور می یابم، واقعا خوشم آمد و اینکه آقای دبیر در صحبت های خود گفتند که با کار برای شهدا برد کرده ایم به من خیلی چسبید.

وی گفت: 250 سال قبل از انقلاب اسلامی، وسعت ایران 2 برابر خاکی بود که امروز داریم اما از دست دادیم، اما آن چیزی که دفاع مقدس و کار شهداء و تمامی دست اندرکاران در آن را ارزشمند کرد این بود که با پاسداری از مرزهای کشور، خفت و خواری را از شناسنامه مردم ایران برداشتند.

بایرامی ادامه داد: بحث معنوی دفاع مقدس سر جای خودش، اما باید بدانیم که کار بزرگی انجام شده که کشور را در جایگاه سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی بالا برده و مناسبات ایران با سایر کشورها بر اساس 8 سال دفاع مقدس دیده می شود چراکه ما در جنگ با یک کشور همسایه نبودیم بلکه در جهان دو قطبی آن زمان که آمریکا و شوروی و سایر کشورهای ابرقدرت پشت عراق ایستاده بودند، جوانان این کشور پنجه در پنجه دنیا انداختند و عزت ایران را حفظ کردند.

وی گفت: قطعا باید سرگذشت این شهداء، منش و رفتار آن ها و دفاع مقدس یک الگو برای همه باشد و برکت کاری که فدراسیون کشتی برای شهداء کرده، هم ذخیره دنیوی و اخروی دارد و هم برای پرسنل و ورزشکاران نیز تأثیرگذار است. ضمن اینکه از بسیج ورزشکاران نیز که زحمات زیادی در این مدت کشیده است نیز تشکر می کنم.

بایرامی خاطرنشان کرد: کار خوب فدراسیون کشتی نباید به اینجا ختم شود و آمادگی آن را داریم که شهدای کشتی را در فضای مجازی به جوانان بشناسانیم و از همین فرصت استفاده می کنم و سلام قدردانی سردار کارگر را به شما ابلاغ می کنم.

محمد قاسمی پور فعال فرهنگی و پدر دانیال قاسمی پور نویسنده کتاب شاهرخ نامه گفت: امروز روز مبارکی است و همانگونه که حجاج در حال انجام اعمال حج برای نزدیک شدن به خدا هستند، اینجا نیز راهی باز شده تا به خدا نزدیک شویم.

وی ادامه داد: دغدغه من این است که نویسندگان ما با شهداء اخت بگیرند و کسانی که قلم می زنند با شهداء انس بگیرند.

دانیال قاسمی پور نویسنده کتاب شهید کشتی گیر شاهرخ ضرغام اظهار داشت: اثر باید خودش بتواند صحبت کند، کاری که به دنبال آن بودم این بود که شاهرخ ضرغام واقعی و جوهر اصلی آن را به مردم نشان دهم و سعی کردم تمام لحظات و موضوعات قبل و بعد را نگارش کنم.

وی افزود: امثال شاهرخ ضرغام کسانی بودند که بین بد و خوب، خوب را انتخاب کردند و ما حد وسط نداریم، اگر در سمت درست تاریخ قرار بگیریم بالا می رویم و در غیر آن پایین می رویم.

دکتر سید محمد میرکاظمی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات فدراسیون کشتی در زمینه نشر فرهنگ شهادت گفت: در بنیاد شهید آمادگی این را داریم که هر کمکی که لازم باشد انجام دهیم.

وی ادامه داد: اینکه یک کشتی گیر و یک پهلوان حریف خود را به قدرتمندی به رسمیت می شناسد اوج مردانگی است و شهادت برای شاهرخ ضرغام شاید در یک لحظه اتفاق افتاد، اما مدال موفقیت به گردنش افتاد.

در این مراسم که جمعی از دوستان و بچه محل های شهید شاهرخ ضرغام که با وی بزرگ شده بودند، نیز حضور داشتند، از محمد قاسمی پور معرف گروه نویسندگان کتاب های کشتی گیران تقدیر شد و توسط دکتر میرکاظمی از رئیس فدراسیون کشتی به جهت انجام کارهای فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار