خبرهای داغ:
سرمربی حلقه صالحین:

امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و روش صالحان است

همدان-سرمربی حلقه صالحین با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و روش صالحان است و آن که بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کند و پرهیزکارتر باشد بهترین مردم است.
کد خبر: ۹۵۱۹۷۱۷
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، زهرا قروه‌یی در جلسه توجیهی شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) آبرومند شهرستان بهار که با حضور اختری فرمانده حوزه و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت حوزه حضرت خدیجه(س) آبرومند برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و در حوزه تبیین و توصیف، رفتار و عمل بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: همانطور که امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های پیامبران است در سوره مبارکه اعراف  آیه ۱۵۷ به پیامبری که آنان را به معروف فرمان می‌دهد و از منکر باز می‌دارد.

سرمربی حلقه صالحین با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و روش صالحان است و آن که بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کند و پرهیزکارتر باشد بهترین مردم است و قرآن کریم تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر را ضروری می‌داند.

وی بیان کرد: باید از میان شما گروهی باشند که به نیکی دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند و همچنین برای دور نگه داشتن جامعه از فساد و گناه واجب شده است.

قروه‌یی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌شود باعث نمی‌شود که این وظیفه‌ بسیار مهم ترک شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار