خبرهای داغ:
مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین؛

خودکفایی بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت های بانک کشاورزی است

مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: خودکفایی بخش کشاورزی و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی کشور از رسالت های بزرگ بانک کشاورزی است.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۵۶
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، علی اصغر حیدری مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک نودمین سال تاسیس بانک کشاورزی اعلام کرد: بانک کشاورزی استان قزوین در راستای حمایت از بخش کشاورزی در سال گذشته تعداد 17 هزار و 533 فقره تسهیلات به مبلغ 22 هزار و 943 میلیارد ریال پرداخت کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد در مبلغ تسهیلات رشد داشته است.

وی گفت: بیشترین تسهیلات به میزان بیش از 7 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش دامداری و طیور برای حدود 5 هزار نفر پرداخت شده، در بخش زراعت نیز از سوی شعب این بانک بیش از 5 هزار و 300 میلیارد ریال و در بخش باغداری نیز بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال، در بخش صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی نیز بیش از 4 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده که نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیازهای مالی کشاورزان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت از تولید کنندگان این بخش و توسعه اقتصادی استان است.

حیدری اظهار کرد: بانک تخصصی کشاورزی با پیشینه 90 سال قدمت و خدمت افتخار دارد که پشتیبان تلاش های کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان باشد وخوشبختانه کارنامه بانک کشاورزی استان قزوین در دولت سیزدهم حاکی از پشتیبانی و حمایت موثر از بخش کشاورزی ا ست.

حیدری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزء اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته مبلغ 403 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده که نقش بسیار موثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات استان دارد.

وی افزود برای تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی، شعب بانک کشاورزی استان بیش از 3 هزار و‌600 میلیارد ریال به بیش از 2 هزار و 500 نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

وی همچنین گفت مبلغ 700 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی برای ایجاد وتوسعه و ساماندهی مشاغل خانگی وبه معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پرداخت شده است و برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز مبلغ 212 میلیارد نیز پرداخت شده است.

حیدری ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و همچنین سیاستهای فرزند آوری و جوان سازی جمعیت در سال گذشته مبلغ 1 هزار و 167 میلیارد ريال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و همچنین مبلغ 537 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸شعب بانک کشاورزی استان نیز تا کنون مبلغ 3 هزار و 270 میلیارد ریال به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت کرده اند.

وی همچنین گفت شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته مبلغ 723 میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده گندم و جو پرداخت کرده اند.

حیدری در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، خاطر نشان کرد: در راستای کمک به کشاورزان در سال 1401 تعداد 391 فقره تسهیلات کشاورزان به مبلغ 182 میلیارد ریال از محل خط مشی داخلی بانک تعیین تکلیف شده و همچنین تاکنون تعداد 18 هزار و 303 فقره از تسهیلات به مبلغ 3 هزار و 592 میلیارد ریال نیز از محل بند خ ماده 33 تعیین تکلیف شده است که در این زمینه رتبه اول در کشور متعلق به بانک کشاورزی استان قزوین است.

مدیر بانک کشاورزی استان، بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در زیر بخش زراعت تا کنون قریب به 143 هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته که این میزان در مدت مشابه سال قبل 115 هزار هکتار بوده است. غرامت های پرداختی برای خسارت محصولات تحت پوشش بیمه در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ بالغ بر 881 میلیارد ریال بوده است که این حجم از جبران خسارت ها در مقایسه با سال زراعی قبل از آن حدود 1.7 برابر افزایش یافته است که با همت تمامی مسئولین ملی و استانی تامین و پرداخت شده است.

حیدری در پایان عنوان کرد: عملکرد خوب و موثر بانک کشاورزی در سال مهار تورم و رشد تولید که همزمان با سالگرد 90 سالگی بانک نیز می باشد نویدبخش روزهای روشن برای تداوم حمایت از تولید بخش کشاورزی و ارائه خدمات نوین به هم استانی های عزیز خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار